I.i.g. allemaal bedankt voor de complimenten.
Rene, blauw is het verkoopverfje, grijs de nieuwe kleur. Romp is nu matgrijs, ik wilde 'm niet TE mooi en strak laten worden. Het moest een beetje een werkscheepje blijven. Behalve dat alle hoeken zijn "hol getrokken" is er nauwelijks geplamuurd.
Ad, Bouwjaar 1956, werf Ouwens Schiedam. Een werf die volgens Google hoofdzakelijk bakdekkertjes heeft gemaakt. Vorige eigenaar heeft 'm gekocht van een beroepsschipper en heeft ' verbouwd naar jacht. Boot is een taxiboot geweest op de (toen nog niet ingedamde) Oosterschelde om werklui over te zetten naar de Neeltje Jans. Lengte 9,5m, dvh 2,35m, diepgang 1,3m, waterverplaatsing 11 ton. Romp 6mm, dooskiel 10mm. Huidplaten onderling gelast maar geklonken op de spanten. Motor een moderne Nanni met 50 pk en 1500 draaiuren, droge uitlaat. Geen gehannes met defecte impellerpompen en winterklaar maken. Schroefas 50mm en vierblads schroef. Onder het bakdek met koekoek 4 vaste slaapplaatsen, toilet en keuken. Het kuipje is maar klein door het spitsgat, kunnen net aan zitten met 4 man/vrouw. Het hoort niet bij deze boot, maar toch maar gekozen voor het gemak van een boegschroef. Qua uitzicht; Een dode hoek van 25 meter

Blijkt in de praktijk alleen lastig als er sloepen om je heen varen, voor de rest hoef je toch nooit zo dichtbij in de gaten te houden. Het heeft even geduurd, maar zelfs bij aanleggen houd ik door de zijramen alleen de gangboorden in de gaten, komt altijd goed. Er is een draadloze afstandsbediening om te sturen in de kuip, maar die gebruik ik alleen op groter water.
Gr.
Erik