Hallo,
Ik ben spijtig nog niet zo ver gekomen mijn eigen boot te hebben, toch loop ik er al enige tijd mee in mijn hoofd.
Hopelijk kan ik via jullie wat informatie inwinnen hoe dit allemaal aan te pakken.
De bedoeling zou zijn om in de loop van volgend jaar het algemeen stuurbrevet te behalen, niet omdat ik direct van plan ben om een grote of snelle boot te kopen (kan misschien wel naargelang vraagprijs en aanbod) maar eerder omdat ik me wel voorbereid op de wateren wil begeven. Momenteel zit ik met de gedachte om de binnenwateren en kustlijn te volgen.
Ook is het een droom om terug te zeilen (heb vroeger bij de zeescouts gezeten) maar omdat ik me eerst wil concentreren op het varen met motor twijfel ik om eerst een motorboot te kopen. Ook de vraag of het verstandig is binnenwateren te varen met een zeilboot voor de diepgang ten opzichte van een motorboot moet ik nog antwoorden op krijgen. De aankoop van een boot gaat evenwel pas ten vroegste voor eind volgend jaar zijn dus ik heb nog tijd om me hierop voor te bereiden.
Mijn vragen:
Kan ik voor mijn wensen beter ineens een zeilboot kopen (moet hier achteraf ook opnieuw een opleiding voor volgen) of een motorboot?
Welke prijs zou ik moeten rekenen om een iets redelijke boot 2de hands aan te kopen (4 personen waarvan 2 effectief)
Met welke aankopen moet ik nog rekening houden om met de boot in orde te zijn
Kan ik me in een jachthaven rondt Antwerpen zetten of is het beter/goedkoper naar zuid holland uit te wijken.
Extra tips zijn altijd welkom.
Grtz