Even Voorstellen

Even Voorstellen

Berichtdoor Marcel62 » 15 Okt 2014, 00:21

Hallo watersporters,

Mijn naam is Marcel van Apeldoorn en sinds kort de eigenaar van een Arendal Snekka.
Dit is een Noorse spitgatter van polyester van 40 jaar oud.
Ik vind het een harstikke leuk bootje met een lengte van 21 voet.
De inrichting is nu nog origineel en wil ik het bootje moderniseren en opknappen.
Op dit moment ligt de boot op het droge in een loods en hoop ik er deze winter veel aan te kunnen doen.

Ik hoop op dit forum veel wijsheid op te doen en ook mijn steentje bij te kunnen dragen.
Wat ik tot nu toe hier gezien hebt, vind ik het heel leerzaam.
Er vanuit gaand dat we allen een leuke tijd tegemoet gaan, graag een groet naar u allen!

Marcel
Marcel62

ligplaats: Krimpen aan den IJssel
info:

Re: Even Voorstellen

Berichtdoor Jan Huibers » 15 Okt 2014, 21:50

Welkom op het forum!! :D

We zijn natuurlijk meteen nieuwsgierig naar foto's en meer (technische) info. ;)
Gebruikers-avatar
Jan Huibers

ligplaats: Heukelum
info:

Berichtdoor Marcel62 » 16 Okt 2014, 21:16

Hallo Jan bedankt voor je welkom......

Nou, het bootje is nog niet veel.......
Het ging me om een spitsgatter, vanwege het model.
Ik wilde graag een casco waarvan ikzelf het e.e.a. naar eigen wensen kan aanpassen.
Lange tochten hoeven van mij niet direct, gewoon lekker in de weekeinden met de boot op pad of af en toe door de weeks een dagje pruttelend op het water vertoeven. Vandaar de keuze op een weekendkruisertje met een leuk model.
Zo ben ik op zoek gegaan naar een bootje waar de inrichting niet van belang was omdat ik deze graag zelf wil aanpassen, maar wel een goede motor heeft.
Een aantal weken terug ben ik op de Arendal Snekka van 40 jaar oud gestuit, welke een motor heeft die recent is gereviseerd.
Het motortje is een Volvo Penta van 15 pk (benzine) met 2 cilinders 4 takt. De boot heeft zelfs nog hydraulische besturing.
Het polyester is in een best goede staat, geen osmose maar is wel overgeschilderd en ook dat is naar mijn mening ook al wat jaren terug gebeurd.
De boot is na de motorrevisie de laatste jaren niet meer gebruikt, had een verteerd tentzeil en lag er maar heel troosteloos bij.
Een dergelijk bootje met een lekke kap waar je niet naar omkijkt gaat dan ook heel hard van je af.
Zo heb ik de boot overgenomen en naar de nieuwe thuishaven gevaren.
De bedoeling is nu dat de boot bij ons in de loods terecht komt om hem dan op te knappen naar onze wensen in te richten en over te schilderen.
De kleuren zijn niet onze wens, we willen hem graag weer met een witte romp hebben met een donkerblauwe bies, de opbouw ook weer wit en een donkerblauwe kap.
Op dit moment is de boot in de loods terechtgekomen (het windscherm moest hiervoor verwijderd worden) waarbij hij maar net door het voorportaal paste. In de loods zelf is gelukkig wel de ruimte.
Ik ben gestart (van onderuit beginnen) om te zorgen dat het echt goed zit met de motor en de schroefas en heb al goede tips gekregen via deze site, TOP!

Hier kan je de foto's zien nadat ik de boot had overgevaren:
http://www.mijnalbum.nl/Album=QDORZJPD

En hier de foto's van de motor en aandrijving voordat ik begon:
http://www.mijnalbum.nl/Album=D8TAWXXM

Groet,
Marcel
Marcel62

ligplaats: Krimpen aan den IJssel
info:

Berichtdoor gast » 17 Okt 2014, 05:31

Welkom.

Wellicht voor forumlid Altbus interessant om te volgen.
gast

ligplaats:
info:

Terug naar Even voorstellen