Als rugpatient heb ik de strijd verloren om nog te kunnen zeilen met mijn 42 voet zeilboot, een Jeanneau Sun Odyssey 42.1. Deze zeilde ik voornamelijk alleen daar mijn kinderen nog te klein zijn en mijn vrouw druk met de kids (en ik vond het ook gewoon leuk). Het zeilen is gewoon teveel gedoe geworden voor mijn lijf hoewel ik pas 45ben. Na flink twijfelen hebben wij besloten ons prachtige schip te verkopen. Ik dacht eigenlijk dat dit zou betekenen dat we het water vaarwel moesten zeggen en eerlijk gezegt is het niet in mij opgekomen een motorjacht te overwegen. Totdat mijn vrouw mij vroeg: "waarom kopen we geen motorboot?"
Dat was het startsein om me daar eens flink in te gaan verdiepen (dit is weeer een heel andere wereld).Wij denken aan een 13 tot 15 meter lang schip met voldoende slaapplaats voor 5 of meer personen. Het zal een wat ouder schip worden gezien ons mogelijke budget, we willen ruim onder een ton blijven. Ons lijkt een Super van Craft 1380 b.v. een mooi solide schip maar er zijn er nog veel meer. We moeten eerst nog maar eens onze Jeanneau verkopen maar dat komt wel goed. Mocht er iemand willen ruilen dan hoor ik het graag.De bijzondere 42.1 is makkelijk te vinden via de bestaande kanalen en anders stuur je maar een PM.
Nou, ik zal veel advies gaan zoeken en gaan vragen. tot snel.
Groetjes,
Patrick