Oeverloos schreef:Be careful what you wish for.
Nee hoor , het had gisteren al zo moeten zijn.
Om maar even een voorbeeld te noemen.
Chauffeurs die met gevaarlijke stoffen rijden,moeten elke 5 jaar op herhaling cursus ,gevolgd door een examen.
Daar nemen verschillende grote chemiebedrijven geen genoegen mee.
Als je niet bij de Shell en de Dow kunt aantonen ,dat je de driejaarlijkse BBS training niet hebt gevolgd ,kom je het terrein niet op.
En dan zijn er nog genoeg bedrijven die zelf bij de ingang een leslokaaltje hebben,waar je eerst geen film moet bekijken ,daarna 60 tot 80 % van de vragen goed beantwoord moet hebben,alvorens je een stempelkaart krijgt ,waarmee je het terrein mag.
En denk nou niet dat je bij bv TTR in Rotterdam een pasje hebt ,dat je daar bij Eurotank ook med terecht kunt?
No way ,weer in de schoolbanken,en weer een ander pasje.
Elk jaar een stempel,en na 5 jaar kaartje vol, en weer bedrijfsfilm bekijken met vragen beantwoorden.
Het is in het bedrijfsleven veel strenger dan op de weg of waterweg.
Nog zo'n rare regel.
Waarom moet ik straks bij 75 jaar gekeurd worden om te mogen autorijden?
Ik werd toch ook gekeurd toen de AOW leeftijd omhoog ging van 65 naar 67 jaar?
Waarom voor mensen in een bepaalde leeftijdsgroep een discriminerende regel laten bestaan,terwijl anderen vanaf hun 16e tot hun 75 ste verjaardag tussendoor nooit weer een herhalings/opfris cursus laten volgen.
Bij het kolderieke af zoiets.
Nog zo'n kolderieke regel.
Iemand bezit een autorijbewijs.
Krijg je automatisch je trekker rijbewijs erbij.
Die kan dus legaal op de trekker.
Geen benul van dat ding,maar nee ,karren maar.
Maar wil die op een brommer? Dan moet die daar een rijbewijs voor halen.
Wat voor kolder is dat?
Wil ik morgen met een camper op pad van 4500 kg, kan dat niet,omdat ze mijn C en D rijbewijs niet terug geven,omdat ik geen Code95 meer heb.
Maar wil ik met Klixcar of trailer camper op pad( Amerikaans model) ,kan ik dat gerust doen tot een max van 7,5 Ton bruto gewicht.
Solo van 4,5 Ton mag niet , maar geleed tot 7,5 Ton mag wel,als het trekkende voertuig maar niet zwaarder is dan 3,5 Ton.
Wat is het verschil?