FORCE 90 PK 3 CILINDER carberateurs lekken

staartolie werk schroef carburateur ontsteking spoel mono kabel

Re: FORCE 90 PK 3 CILINDER carberateurs lekken

Berichtdoor laserdevil » 19 Jul 2015, 14:16

Henk,
Even een vraagje.
Is dat niet toevallig die kant en klare benzine die je in 5 liter kanisters koopt voor grasmaaiers , kantsnijders en mobiele bouwmachines met benzine motoren?
chrit van den elzen.
Gebruikers-avatar
laserdevil

ligplaats: rijkel
info:

Berichtdoor henkvd » 19 Jul 2015, 14:20

Ja Chrit dat is idd Aspen, kost een paar centen maar als je dat voor de winterslaap gebruikt scheelt het heel veel problemen.

ooit was er alleen sprake van gom vorming door echt oude benzine, als de motor een aantal jaren buitenbedrijf was, tegenwoordig zie je veel meer aanslag in de carburateurs, tevens helpt een 4 takt ook niet echt die zijn nog gevoeliger door dat de sproeiers en kanaaltjes ook nog eens dunner zijn, zonder soms meerdere malen ultrasoon reinigen krijg je ze vaak nauwelijks nog goed.
henkvd
Beheerder

ligplaats: Almere
info:

Berichtdoor laserdevil » 19 Jul 2015, 14:52

ik weet genoeg.
Voor die paar liter per jaar wat ik gebruik kan ik net zo goed puur alleen deze gebruiken.
bedankt voor de tip.
chrit van den elzen.
Gebruikers-avatar
laserdevil

ligplaats: rijkel
info:

Berichtdoor gast » 19 Jul 2015, 16:29

Aspen is goed spul, gebruik het al jaren.
Maar het kan ook problemen geven, daar is op het SB forum eerder al over geschreven.
Komt neer op de kwaliteit van de hedendaagse benzine en de weerslag hierop in het brandstofsysteem, Aspen schijnt zodanig te werken dat hierdoor pakkingen kunnen gaan lekken nadat deze tijdenlang bloot hebben gestaan aan de normale benzine.

Heb dit zelf nog niet meegemaakt maar deze info komt van leden die ik zekers serieus neem, is van toepassing op motoren die tijdenlang niet het nodige onderhoud hebben gehad.

Simpel gezegd, Aspen is niet de oplossing voor motoren die slecht lopen maar wel voor de motoren die gewoon onderhoud genieten.
gast

ligplaats:
info:

Berichtdoor rebel » 19 Jul 2015, 17:17

dat zou toch eigenlijk ook al lang verleden tijd moeten zijn man dat is niet meer van deze tijd dat geklungel
rebel

ligplaats:
info:

Berichtdoor rebel » 19 Jul 2015, 17:21

ik bedoel die carb. helemaal uit elkaar halen
rebel

ligplaats:
info:

Berichtdoor henkvd » 19 Jul 2015, 17:38

@ Rebel, dat is hartstikke in tegenwoordig, pure noodzaak, oplossing zou zijn waterbestendige carburateurs.
Maar met aluminium en messing lukt dat nog niet erg, plastic neemt wel toe, maar of dat altijd een verbetering is !
henkvd
Beheerder

info:

Berichtdoor gast » 19 Jul 2015, 17:56

EFI
gast

ligplaats:
info:

Berichtdoor rebel » 19 Jul 2015, 17:58

ja ik weet het wel hoor, genoeg van gezien maar met wat voorzorgs maatregelen kan je er toch wel wat aan doen, bv. aspen benz.
een 4 tackt lijkt me moeilijker met die schrale benz. maar een tweetakt krijgt toch al wat olie mee waardoor de carb. onderdelen wat minder snel uitslaan
waar ik op doelde is eigenlijk een toevoeging of aditive die de boel wat verzacht, dat zou toch moeten kunnen lijkt mij
gr.rebel
rebel

ligplaats:
info:

Berichtdoor henkvd » 19 Jul 2015, 18:11

Ethanol vrije benzine gebruiken, zou een oplossing zijn, bv V power of Exellium, het varieerd van zwarte troep tot duidelijk water sporen die de problemen veroorzaken, lange stilstand en ethanol gaat volgens mij niet samen.

Laatst vernam ik deze uitspraak van een motorfiets reparateur:
Aan het begin van elk motorseizoen lopen de werkplaatsen weer vol met motoren die lijden aan de typische symptomen van voorjaarsmoeheid. De motor stottert, komt niet op toeren en reageert narrig op alle bevelen vanaf het gashandvat. De diagnose is eenvoudig: de carburateurs zijn vervuild. Zijn ‘verstopt’.
henkvd
Beheerder

info:

VorigeVolgende

Terug naar Outboard motoren