Amersfow schreef:Een (2-takt?) mercury heeft alles op de knuppel, vrij, vooruit en achteruit.
Amersfow schreef:Echt zo super praktisch. En aangezien toch alles met kabeltjes gaat niet eens zo ingewikkeld. Zouden ze gewoon allemaal moeten doen.
kajoe schreef:je ziet het vaak veel bij Duitse jachten die op de rivier varen maar je moet niet weten hoeveel er achter hingen die kapot gevaren waren door even onder en steiger te raken of met aanvaringtjes van anderen die even je aantikte bij het aan leggen ,,dus wel veilig plaatsen dan kan het goed zijn als nood hulp tja moet ook de tank aangesloten blijven en dat vind ik persoonlijk wat gevaarlijk .
dus ik zeg geen nee maar doe het zelf niet.
En dat laatste, voor als er echt iets is, een goed ankergerei en een marifoom, dan overleven we het wel weer ! ! !R.C.Grootveld schreef:Eerlijk gezegd denk ik dat je beter kunt investeren in goed (preventief) onderhoud, schone brandstof, marifoon een flinke ankerketting.
R.C.Grootveld schreef:Zoals hier boven al gesteld: Op het Duitse forum komt het af en toe weer boven drijven . . . de Angstmotor
Idee is aardig en te motiveren, maar heb je er nut echt wat aan?
Een paar gedachtespinsels:Het vermogen
TS spreekt over een schip van 16 ton en dan wil hij er een bbm van 5 pk opzetten.
5 pk op een schip van 16 ton . . .De plek op het schip
TS heeft het over een hoog achterschip
Los van de ophanging (daar is altijd wel wat op te verzinnen), maar hoe wil je dat ding starten in panieksituatie?Betrouwbaarheid
Hoe betrouwbaar is een bbm op benzine met opbouwtank die niet regelmatig wordt gebruikt?En dan de praktijk:
Je vaart op de rivier (en dan bedoel ik dus een rivier als de Waal) en je motor begeeft het.
En dan? Hoe kom je dan snel bij dat ding en start ie dan in één keer?
En is 5PK dan genoeg om je op stroom bestuurbaar te houden?
Hoe zie je dat voor je?
Ik begrijp je argumenten, maar of dit zin heeft?
Ik denk dat je er beter voor kunt zorgen dat je meer vertrouwen in je motor krijgt en anders jezelf afvragen of je dat soort wateren niet beter kunt vermijden.
Eerlijk gezegd denk ik dat je beter kunt investeren in goed (preventief) onderhoud, schone brandstof, marifoon een flinke ankerketting.
Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten