Bericht door Cris23 » za 10 aug 2013, 02:18
vuuren1 schreef:.
Of de motor achter een boot of in een testbak draait zou niet uit mogen maken.
Geloof me.
Dat probleem doet zich alleen voor bij volgas met de rubberboot .
Ik heb zelfs dat bedrijf aangeboden om ff een stukje met me te gaan varen zodat ze het konden meemaken . Maar daar wouden ze dan weer niet in meegaan .

Zon testbak krijg de motor niet op zun donder. Hij blijft op een bepaald toerental hangen . Dan duwt de motor het water in de bak alleen maar een beetje rond .
Achter de boot dan hoor je alleen al in geluid al het verschil wanneer hij aan het planeren komt . Motor schreeuwt het dan uit . Duidelijk meer toeren ,
Zie het maar als met de auto .. Een doorsnee auto gaat bij volgas op de snelweg niet harder dan 160km/u. De cylinder draaien dan een bepaald toerental , zeg maar rond de 4200 toeren. Dat hij niet harder gaat heeft met meerdere weerstanden te maken , ( gewicht , wegdek , tegenwind enz. ) Het zelfde geld voor een motor in een bak met water .. het water wat klotst continu terug op de verkeerde plek . Het stopt het versnellen van de aandrijving en dus ook toerental . Zet je de auto in zun vrij , Dus geen tegenkracht zoals wind ect.ect. en je geeft volgas dan spring je ver boven dat toerental van 4200 toeren uit. Dat is nu et zelfde als bij de motor .. Bij meer toeren omdat ontstaat dit probleem .. Laage toeren niet .
En misschien wist je dat allemaal vast wel , kon dan alleen niet zo goed jouw antwoord begrijpen dat het niet uit mocht maken of het in een bak getest werd of achter de boot ..
Maargoed., morgen testen .. Ben benieuwd