Afstandbediening probleem

staartolie werk schroef carburateur ontsteking spoel mono kabel

Re: Afstandbediening probleem

Berichtdoor gast » 18 Apr 2014, 21:27

Zo is het, stoelen wel bevallen?
gast

ligplaats:
info:

Berichtdoor timotje231 » 19 Apr 2014, 07:31

Ja hoor, zagen er nog goed uit.
Ik ga ze er vandaag toevallig inzetten!
Ik hoop dat de motor voor volgende week zaterdag klaar is, dan kan ik nog lekker gezellig varen op koningsdag
timotje231

ligplaats: Alkmaar
info:

Berichtdoor timotje231 » 27 Apr 2014, 10:57

De motor heb ik donderdag opgehaald, vrijdag de motor erop gezet en alles aangesloten, de motor startte meteen na 1 trek, en liep heel goed, toen even proef gevaren, en toen deed hij heel vreemd, in zijn achteruit ging hij niet achter uit maar bleef hij in zijn neutraal, in zijn neutraal ging hij vooruit, en in zijn vooruit viel hij uit.
Toen heb ik de schakelkabel was meer naar voren gezet, en toen deed alles het goed. Daarna lekker lang zonder problemen gevaren.

Nu zit ik met de volgende vragen:
Ik heb net een dodemanskoord gekocht, en die wil ik graag voorin in me speed bootje op me dashbord aansluiten, heeft iemand een elektrische schema van een honda bf75?, of weet iemand welke draadje op welke pinnetje moet?

En zelf vind ik de 7,5 pk te langzaam op mijn boot, en wil ik hem graag upgraden/opvoeren naar een 9.9/10 pk
Als ik de carburateur van een bf100 erop zet, is het dan gewoon een 10pk?, en kan ik alleen de carburateur van een oude bf100 erop zetten, of ook van de nieuwe modellen?

Gr Timo
timotje231

info:

Berichtdoor henkvd » 27 Apr 2014, 11:23

De dodemansschakelaar kan je over de bestaande stopknop zetten, als het goed is zitten daar een zwart/witte draad die naar de CDI gaat en een zwarte draad die naar het chassis gaat.
henkvd
Beheerder

ligplaats: Almere
info:

Berichtdoor timotje231 » 27 Apr 2014, 11:53

Er zat hiervoor geen stopknop op, dus moest ik het met de stopknop doen. Op welke pinnetje moet de zwarte draad en welke op de witte?
timotje231

info:

Berichtdoor henkvd » 27 Apr 2014, 12:19

Op welk pennetjes van de schakelaar de draden moeten hangt van je dodemansknop af, een universele heeft 3 aansluitingen waarvan je er 2 gebruikt.
Als je een universeel meter hebt of de beschrijving dan de draden op de contacten monteren die als het sleuteltje van het koord op de knop zit een open contact hebben. Heb je geen meter dan kijken of je nog kan starten, anders 1 draad op het andere contact zetten.

Sluit je het verkeerd aan dan kan je de motor niet meer starten en werkt de dodemansschakelaar precies andersom.
henkvd
Beheerder

ligplaats: Almere
info:

Vorige

Terug naar Outboard motoren