Chinese buitenboordmotoren

staartolie werk schroef carburateur ontsteking spoel mono kabel

Re: Chinese buitenboordmotoren

Berichtdoor oeds » 08 Dec 2013, 19:40

Bericht door oeds » do 25 jul 2013, 18:10

dus een soort van Russische rolette :mrgreen:
mensen die me niet kennen zeggen hij is gek!
mensen die me wel kennen zeggen hij is zo gek nog niet!!
Gebruikers-avatar
oeds

ligplaats:
info:

Berichtdoor timotje231 » 08 Dec 2013, 19:42

Bericht door timotje231 » do 25 jul 2013, 21:25

Yup, Je hebt prijs, en je hebt een goede motor voor weinig, of je bent de sjaak, en hebt prut gekocht :lol:
timotje231

ligplaats: Alkmaar
info:

Berichtdoor ..... » 08 Dec 2013, 19:42

Bericht door shaco » vr 26 jul 2013, 17:01

Was niet Parsun die stopte maar Jokion, zelfde motor andere sticker en verkoper.
Het is troep en nietsvermoedende onwetende klanten worden een loer gedraaid met mooie Yamaha verhalen.
Hidea is geen Parsun, Hidea is wel Nimarine en is een goedkoop alternatief bij Suzuki dealers, is echter geen Suzuki.
Ben nog geen defecte Hidea's tegen gekomen dus die hebben het voordeel van de twijfel bij mij.
Kan me nog wel een advertentie herinneren van een Hidea verkoper die fel van leer ging in zijn advertentie naar Parsun.
.....

ligplaats:
info:

Berichtdoor gast » 13 Feb 2014, 09:51

Even omhoog met het topic voor eventuele kopers/vraagstellers etc.

Uiteraard is met adverteren niks mis en ieder zelfbewuste persoon is vrij om welk merk te kopen die hij/zij wil. Echter als adverteerders gaan adverteren door te zeggen dat het techniek van een A merk is onder de kap van een C merk gaat bij mij het bloed lichtelijk koken.Nu is op dit forum geschreven door personen dat Nimarine gelijk is aan Suzuki en dat Suzuki de motoren in het assortiment heeft.[*](niet dit forum) Dat is niet waar, er is een importeur in Nederland die zowel Suzuki als Nimarine importeert maar dat maakt de motoren uiteraard niet hetzelfde. Suzuki heeft wel de Nimarine rubberboten als goedkoper alternatief als Suzumar op de officiële site, echter de Nimarine motoren niet. Als je de NF 9.9 van Nimarine vergelijkt met de DF 9.9 van Suzuki zie je ook duidelijk dat de modellen totaal niet op elkaar lijken.
Overigens adverteert Nimarine/Nimag zelf niet als zijnde Suzuki of welk ander A merk ook, dit doen enkele dealers. Nu kom ik een advertentie tegen van Nimarine, die dus gelijk zou zijn aan Suzuki en volgens enkelen hier valt onder Suzuki Marine[*], plotseling tegen als Yamaha product.

Tekst op Marktplaats;
YAMAHA techniek onder een NIMARINE KAP bespaar 40 % 2 jr. ga
http://www.marktplaats.nl/a/watersport- ... ousPage=lr

In de advertentie zelf wordt de Nimarine als veel goedkoper alternatief neergezet, wat uiteraard klopt maar wat niet klopt is dat ze doelbewust de indruk wekken dat het een 'Yamaha' product is. Overigens is deze adverteerder ook dealer van Suzuki waardoor de link naar Nimag snel is gemaakt.
Overigens toont de NF 9.9 Nimarine wel enige optische overeenkomsten met de F9.9 van Yamaha, maar je hoeft geen expert te zijn om te zien dat het vooral een slechte kopieerwerk is.

Ik kick deze topic omhoog om eventuele kopers in het nieuwe seizoen te waarschuwen dat het geen Yamaha/Suzuki/Mercury etc etc techniek is maar gewoon goedkoop imitatiemateriaal. Geloof de mooie verkooppraatjes niet, het is pure oplichting.
gast

ligplaats:
info:

Berichtdoor vuuren1 » 13 Feb 2014, 20:10

Is al jarenlang bekend.
O.a. Parson werd aangeprezen als een verbeterde versie van Yamaha.

Ik ken iemand die daar ingetrapt was en na veel ellende een echte Yamaha heeft gekocht..
Groet, Hans van Vuuren
vuuren1

ligplaats:
info:

Berichtdoor gast » 14 Feb 2014, 07:58

Ja het is voor ons watersporters bekend maar ik blijf het belichten.
Reden is het continu veranderen van de merknamen, dealers, importeurs en nu zelfs al geswitch in de verkooppraatjes van Suzuki naar Yamaha.
Een nieuw vaarseizoen en bij velen gaat het weer kriebelen, newbees trappen in de mooie verkooppraatjes en denken een kwaliteitsproduct te hebben.
Dus even hety topic uit het stof, zo weten de members hier dat ook Nimarine een Chinees is (handig aan de borreltafel) en plopt deze draad bij Google naar voren bij de slimme kopers die niet over 1 nacht ijs gaan. ;)
gast

ligplaats:
info:

Berichtdoor Popeye » 14 Feb 2014, 15:38

chaea schreef: die niet over 1 nacht ijs gaan. ;)

Nou, op het ijs doen ze het af en toe goed die chinezen. ;)

Groet, Jack.
Homo sapiens non urinat in ventum
http://www.staverse-jol-aimee.nl/
Popeye

ligplaats:
info: Verward, maar ongevaarlijk, behalve...........

Berichtdoor gast » 15 Feb 2014, 18:32

Wij Nederlanders beter, maar wou kunnen geen goedkope motoren maken met onze lonen.
gast

ligplaats:
info:

Berichtdoor vuuren1 » 15 Feb 2014, 20:43

Inmiddels heeft elk huishouden bewust of onbewust allerlei zaken in huis van Chinese makelij en dat werkt meestal prima.
Iedereen die dit leest werkt met een PC, waar dacht je dat die vandaan kwam?

China is heel groot en kent vele producenten, ook in achteraf schuurtjes met knoeiwerk.
Ze zijn schaamteloos in het namaken van van alles en nog wat: ZF/Hurth en Technodrive keerkoppelingen, Johnson en Jabsco pompen, dieselmotoren, mode, horloges etc, etc.
Soms aardig goed en soms rommel..
Groet, Hans van Vuuren
vuuren1

ligplaats:
info:

Berichtdoor gast » 15 Feb 2014, 23:01

Dat is mij prima en iedereen moet ook zelf weten of hij een Chinees wil vertrouwen.

Maar dat is niet mijn punt, mijn punt is Nederlandse handelaren het verkopen als een A product wat dus absoluut niet waar is.

Ik heb zelf een mailing van een groot A merk die hierin nadrukkelijk afstand doet van de Chineze namaak en het gebruik van hun goede naam.
gast

ligplaats:
info:

VorigeVolgende

Terug naar Outboard motoren