Goedendag,
Deze winter een webasto kachel 3900 ingebouwd (aangesloten op een accu bank van 2x200 ampère 12 volt, 10 jaar oud !!!), de hele winter plezier van gehad, accu’s staan altijd als ik niet vaar aan een 3 traps acculader van mastervolt. Deze accubank wordt niet gebruikt om de motor te starten.
Deze week de kachel even s’avonds aan willen zetten, echter na aan zetten begon deze hard koude lucht te blazen en het led lampje op het bedieningspaneel flikkerde 3x langzaam en vervolgens een paar keer snel. (foutcode 3 te lage of hoge spanning ??) op dat moment stond de TV via omvormer aan en een paar lampjes plus een koelkast.
Volgende ochtend TV via omvormer uitgezet, geen lampen aan en ….kachel doet het prima.
De volgende avond was het weer niks, (zowel met tv uit als aan) ik zag de spanning op dat moment teruglopen van 12,2 naar 12 volt (via accumonitor) op dat moment is er ook ongeveer 100 Ah uit de accu’s getrokken.
Vraag : betekent dit dat de accu’s niet meer goed zijn ? nadat ik er 160 ah heb uitgetrokken geeft hij toch nog een spanning van 12 volt op de accu monitor, op dat moment staat alleen de koelkast aan, lijkt mij prima of toch niet ?
Theo