Victron Quattro

aardlek schakelaar scheidingstrafo accu lader gas

Re: Victron Quattro

Berichtdoor Wolf1 » 12 Sep 2025, 17:57

benE schreef:Dat verhaal van dat de hoofdstroom door relais moet, is natuurlijk klinkklare onzin, schakelaars van 125A is ook niets bijzonders,

ik zeg ook niet dat het moet, ik zei dat ik dacht dat het via relais geschakeld wordt.
Ik weet zeker dat dat bij verschillende merken van die tupperware bakken via zware relais geschakeld wordt.
Ik heb er vaak genoeg aan gewerkt.
Relais worden i.d.g. toegepast als er op afstand moet worden geschakeld b.v. dashboard, voor JKB verandert er toch niets of de kabels die hij moet aansluiten op een schakelaar of relais zitten.
Afbeelding
Take Care
AaKant@hccnet.nl
Gebruikers-avatar
Wolf1

ligplaats:
info:

Re: Victron Quattro

Berichtdoor jkb » 12 Sep 2025, 18:14

Wolf1 dank voor je reacties. Inderdaad niet moeilijker maken dan het is. De uitgang van de Quattro inderdaad naar de draad vanuit de generator die 230v naar de schakelaar brengt. De 230V uitgang van de generator naar de ingang van de Quattro. De schakelaar kan in de stand generator of kan vervallen. Dan nog een nieuwe walstroomverbinding maken naar de ingang van de Quattro. Vanwege de feitelijke situatie is het geen optie om vanaf de schakelaar de walstroom naar de Quattro te brengen. En nog even zien of de schakelaar rechtstreeks werkt of via relais.
Dank voor je bijdrage!
jkb

ligplaats:
info:

Vorige

Terug naar Scheepselektra