Voorlopig staan er werkende accu's in de boot, heb ik 1000W 230 tot mijn beschikking en moet ik nog gaan ontdekken hoe lang ik zonder walstroom wil. Het enige dat ik echt mis is een acculaadsysteem voor als ik aan de wal lig.
Ik weet denk ik wel 99% zeker dat de 12/2000 (dus 1600W) genoeg moet zijn.
Heel even getwijfeld of ik naar 24V moet maar dan haal ik me weer erg veel op de hals om a) te kunnen laden met een 12V dynamo en b) ik moet omvormen naar 12V voor alle bestaande apparatuur (belangrijkste is de boegschroef).
Ik denk dat dat *te* veel gedoe is om een dunner kabeltje van 1meter te kunnen gebruiken.
Los van dat ben ik nog steeds het meest benieuwd naar hoe men het doet met randaarde van de wal, aan boord, aardlekschakelaars e.d. Dat lijken mij zaken die ik moet weten, ongeacht hoeveel vermogen ik aan boord wil hebben.
En ik heb helemaal geen lange tenen en mijn nagels zijn altijd netjes geknipt

Ik heb een (voor mij) nieuwe, grotere boot, moet heel veel ontdekken en wil het gelijk goed doen (dwz op de toekomst voorbereid). Ik ben opgegroeid op het water en ben nu op een leeftijd dat ik het weer leuk vind om te gaan varen en ben geen yup 'zonder realiteitsbesef' die ook zo nodig een boot wil hebben.....
NB Als je lekker wilt eten: Markt 1 in Heenvliet