Amersfow schreef:Hoelang gaan we zo'n onderwerp rekken ?Conclusie: als je nu automaten wil aanschaffen koop je ze voor DC. Hoe moeilijk kan het zijn.

Wolf1 schreef:Kom daarmee tot de slotsom, gebruik tot die datum gewoon AC-zekeringautomaten.
Wolf1 schreef:
Kom daarmee tot de slotsom, gebruik tot die datum gewoon AC-zekeringautomaten.
ErikH2 schreef:Ik snap niet wat er mis is met een steekzekering die ook in auto's gebruikt word. Goedkoop, feilloos, neemt weinig ruimte in, te koop bij elke benzinepomp. Als je installatie een beetje fatsoenlijk is aangelegd knalt er zelden een zekering of automaatje.
Gr. Erik
Wolf1 schreef:Sorry Aad, dan heb ik me niet duidelijk uitgedrukt, uit mijn hoofd is de NEN norm voor gelijkstroom op jachten 10133, maar die is van na de oorlog en met heel veel Amerikaanse invloed, aarde geel !
In de wet wordt dwingend verwezen naar een norm. De wetgever wil dat deze norm wordt toegepast. Je bent dus verplicht aan de norm te voldoen.
Maar dan moet de norm wel voldoen aan de op dit moment gestelde eisen, wat het Normalisatie instituut, ook heeft toegezegd.
Dit werk wordt uitgevoerd door normcommissies, deze dragen dus ook een verantwoording, en dat is het punt dat ze al vreselijk lang bezig zijn en ook wel blijven.
Waarneer deze mensen klaar zijn en er nieuwe genormaliseerde NEN. norm is, tot zolang kan ook de AC-zekeringautomaat ook in nieuwbouw, gewoon gebruikt blijven worden. Wat daarna moet, zal dan in de nieuwe genormaliseerde NEN norm moeten staan, misschien kunnen AC-zekeringautomaten gewoon gebruikt blijven worden. We gaan het zien !
Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers