Op mijn polyester bootje (met stalen roerblad) zijn de schroef en de uithouder helemaal groen uitgeslagen (zie foto). Nu weet ik dat bij ontzinking de kleur een soort van roze wordt. Iemand een idee waarom mijn schroef groen is geworden? Is dit ook ontzinking?
Koper en ook brons kan groen worden(kijk naar de groene daken van kerktorens ed). Even plat, messing is koper met zink(kan dus ontzinken) brons is koper met tin en heeft daar dus geen last van. Daarnaast zijn er nog vele tussen legeringen.
Wellicht is jou schroef meer richting brons en moet je het daar in zoeken. Misschien kan je voor de zekerheid een schroeven reparateur raadplegen. Zoals een jooren of een hartog scheepsschroeven.
aadbloem schreef:Zo'n gemini link heb ik nog niet zien werken hier. is persoonlijk denk ik.
Ik neem aan dat je wel iets leesbaars ziet? Ik zou er niet op blindvaren maar zo'n AI site verzamelt wel veel nuttige info in een oogwenk. Ik was IT'er van beroep, en een computer is voor mij altijd een apparaat geweest dat heel snel 1+1 kan uitrekenen, zelfs al draait er AI op. Gemini is een mooie zoekrobot, maar conclusies kun je beter zelf trekken. Vind ik.