nmea2000 en ais plaatsen in de boot.

communicatie en navigatie apparatuur

Re: nmea2000 en ais plaatsen in de boot.

Berichtdoor aatv » 18 Aug 2025, 05:02

heb de transponder nu met een schakelaar in de plus draad zitten zodat deze helemaal uit is/kan. tevens net
terug van een weekie vakantie met de boot en ben zeer blij met de ais. ook de marifoon nu eindelijk eens
kunnen gebruiken. alleen jammer van de waterkaarten app dat de kleur van de vrachtschepen te licht is want
met een zonnebril op zie je ze niet meer op het scherm. ook een puntje is dat pleziervaart ook eerst lichtblauw
weergegeven wordt voordat deze de donkere kleur krijgt. weet iemand of je de kleur van de boten kan aanpassen?

greetzz aat
invictus maneo
aatv

ligplaats: wessem
info:

Berichtdoor Amersfow » 18 Aug 2025, 08:12

Je moet ff hun support afdeling raadplegen, kleurtjes zijn standaard, voor mij zijn ze op de tablet prima zichtbaar (maar heb een zonnekap over de tablet). Ze zijn heel snel met opvolging (heb ze een bericht gestuurd dat een aanlegplaats niet klopte; binnen een dag aangepast (door waterkaarten@themobilecompany.com). En opmerking over een beroerde brug bediening, ook direct reactie). En zie https://waterkaarten.app/faq/
Gebruikers-avatar
Amersfow

ligplaats:
info:

Berichtdoor RuudM » 04 Sep 2025, 23:18

Aat,

Heb je sailserver ook al draaiend? Heb je misschien ook een voorbeeld van het logboek?

Ik twijfelnamelikk tussen jouw setje en de emtrak b952

Hoor graag van je
Ancora Imparo
Gebruikers-avatar
RuudM

ligplaats: wisselend
info:

Berichtdoor aatv » 05 Sep 2025, 06:06

nee de sailserver zit nog in de doos. momenteel nog ff geen tijd om deze er in te bouwen. ik zou gewoon
de set met de server pakken want voor die prijs zit deze er praktisch gratis bij. ik had zoiets van als ik
hem niet ga gebruiken aangezien alleen de ankerwatch funktie voor mij interessant is kan ik hem altijd
nog verkopen.

greetzz aat
invictus maneo
aatv

ligplaats: wessem
info:

Vorige

Terug naar Elektronica