hoi allemaal,
daar ik met mijn bootje toch een beetje veilig op de drukkere wateren wil kunnen varen en ik alleen vaar en ook
niet naar zes kanten tegelijk kan kijken heb ik het voornemen om een AIS transponder aan te schaffen zodat mijn
kleine bootje [8mtr] gezien wordt en ik de beroepsvaart ook makkelijker in de gaten hou want die gasten knallen
gewoon door.
waar ik al uit ben is dat het een 5w sotdma versie wordt met nmea2000 aangezien dat wel handig is om verschillende
apparaten zoals mijn raymarine dragonfly 5, en toekomstig misschien meerdere apparaten, te koppelen. in de raymarine
gebruik ik nu een navionics waterkaarten kaartje. tevens van mijn zoon een wat oudere i-pad kado gekregen die voor waterkaarten
nog prima te gebruiken zou moeten zijn. mijn huidige marifoon is een handheld versie van horizon.
liefst houd ik de hele boel zo betaalbaar mogelijk en dan bedoel ik dat prijs/kwaliteit wel een beetje betaalbaar moet blijven
maar ook weer geen rommel moet zijn.
welke transponder raden jullie aan?
welke antenne raden jullie aan? bootje is van staal.
kan ik de sd navionics kaart ook in de i-pad gebruiken? zo niet dan ga ik waarschijnlijk de waterkaarten app gebruiken.
kortom graag een goed advies wat ik het beste kan aanschaffen zodat ik alles kompleet heb
zonder meteen geen geld voor de vakantie meer over te houden haha.
greetzzz aat