Meevaren op vrachtschip van Wesel naar Haaften

Re: Meevaren op vrachtschip van Wesel naar Haaften

Berichtdoor Amersfow » 09 Aug 2025, 17:52

Haja. Ik kan in 3 minuten de hele kap van de tjalk naar beneden halen en dan ben ik 1,85m. Ik snap gewoon die vaarders met zo'n schuur op het achterdek niet dat ze die steeds stug laten staan en voor lief nemen dat ze voor elke brug weer aan de beurt zijn. Zelfs het neerhalen van het windscherm is al teveel. Heb in Zwolle en Leiden meegemaakt dat de bruggen tijdens spitstijden ook gewoon 1-2 uur dicht zijn.

(ik heb op de boten zo'n lage vlag dat ze niet hoger zijn dan de stuurhut, dat heeft al heel wat Kniest bestellingen bespaard ;-) )
Gebruikers-avatar
Amersfow

ligplaats:
info:

Berichtdoor Calidris » 09 Aug 2025, 19:26

Amersfow schreef:Haja. Ik kan in 3 minuten de hele kap van de tjalk naar beneden halen en dan ben ik 1,85m. Ik snap gewoon die vaarders met zo'n schuur op het achterdek niet dat ze die steeds stug laten staan en voor lief nemen dat ze voor elke brug weer aan de beurt zijn. Zelfs het neerhalen van het windscherm is al teveel. Heb in Zwolle en Leiden meegemaakt dat de bruggen tijdens spitstijden ook gewoon 1-2 uur dicht zijn.

(ik heb op de boten zo'n lage vlag dat ze niet hoger zijn dan de stuurhut, dat heeft al heel wat Kniest bestellingen bespaard ;-) )

:lol:

Als wij als motorboot varen in de winter, zorg ik ook altijd voor een lage kruiphoogte. En kan, wat nodig, snel platgooien. Met 2,36 meter kruiphoogte kom ik bijna overal onderdoor zonder verkeershinder.
Zomers zijn we 14m+ hoog en kan alleen in zéér uitzonderlijke gevallen plat in een uur. Maar dat doen we maar niet.
Einstein:
Twee dingen zijn oneindig, het universum en de domheid van mensen, maar over het universum ben ik niet helemaal zeker...
Gebruikers-avatar
Calidris

ligplaats: Nijedinges
info: Westerly Konsort Duo

Berichtdoor Amersfow » 09 Aug 2025, 20:33

Ik zag pas een zeiltjalkje liggen, door zijn halve vooronder op te offeren kunnen die vrij makkelijk strijken. Blijkbaar was het contra gewicht toch nog iets te licht, hij had met duktape er een paar loodblokken bij geplakt :D

Toen de Hollandse brug kwam hebben ze wat punten van de mast van botters klapbaar gemaakt, zo konden ze toch nog naar Harderwijk en Elburg. Inventief.

Gedoe https://youtu.be/zr6PvkHXrgM?si=I6rwEMM-A8_9eki-
Gebruikers-avatar
Amersfow

ligplaats:
info:

Berichtdoor Renegade » 09 Aug 2025, 22:09

Amersfow schreef:Hier zo'n jachtje, vaart bijna middenop, ziet niks. Moet gewoon naar SB https://photos.app.goo.gl/rZVJbboDyKEGodtA7

Was jij met de Klasina mee?
Eni 02300591?
Renegade

ligplaats: Noord Nederland
info:

Berichtdoor Amersfow » 09 Aug 2025, 22:23

Yup https://www.marinetraffic.com/en/ais/de ... el:KLASINA

En de bestemming staat zowaar netjes geregistreerd. Dat wordt nogal eens nagelaten.

Die schipper had trouwens een (betaalde) app dat die van een schip ook maanden terug kan kijken waar die geweest is.
Gebruikers-avatar
Amersfow

ligplaats:
info:

Berichtdoor Amersfow » 10 Aug 2025, 11:28

O o, 2 van mijn kinderen waren ook op de rivier gisteren. 1 met een 140pk Suzuki outboard, de 70km aangetikt, en de ander in zo'n Zodiac met inboard en jetmotor, die zal dat ook wel gehaald hebben. Veel te snel voor een ouwe kerel als ik :D En ze waren geen marifoon aan het uitluisteren.
Gebruikers-avatar
Amersfow

ligplaats:
info:

Berichtdoor Wolf1 » 11 Aug 2025, 13:42

Niet alleen een ouwe kerel, nog een patser ook !
Afbeelding
Take Care
AaKant@hccnet.nl
Gebruikers-avatar
Wolf1

ligplaats:
info:

Berichtdoor Amersfow » 11 Aug 2025, 14:57

?
Gebruikers-avatar
Amersfow

ligplaats:
info:

Berichtdoor Wolf1 » 11 Aug 2025, 17:30

Amersfow schreef:?

Ondanks je master bull, toch nog zo stom dat je het uitgelegd wil hebben ?
Afbeelding
Take Care
AaKant@hccnet.nl
Gebruikers-avatar
Wolf1

ligplaats:
info:

Berichtdoor Amersfow » 11 Aug 2025, 18:34

O hahaha, geweldig nu snap ik hem, diep hoor. Echt een goeie grap, nou! Wel aan jou besteed. Wow, tranen op mijn wangen :D
Gebruikers-avatar
Amersfow

ligplaats:
info:

VorigeVolgende

Terug naar Reiservaring