Wolf1 schreef:Ja in België is er wel meer anders, heb ook wel eens voor de sluisdeur gelegen met rood/groen en kwam er nog doodleuk een schip uit de kolk !
Gr. Wolf1
Het Sluizenfront schreef: Tja, waar mensen werken worden fouten gemaakt. Is mij ook wel eens overkomen. Op het object waar ik werkte moest de bedienaar fysiek het uitvaartsein op groen zetten als de sluisdeuren hun eindstand open hadden bereikt. Toen ik dat wilde doen drukte ik, bleek later, net een knopje verder waarop je het invaarsein met 1 keer drukken roodgroen zette en met 2 keer drukken groen. Toen het voor de sluis liggend schip over de marifoon vroeg waarom ik rood-groen gaf terwijl er een schip in de sluis lag doorzag ik mijn fout.
quichot schreef:Toch snap ik dit niet helemaal. Als ik me in België meld bij bijvoorbeeld sluis Wijnechem, of zo'n andere reus in het Albertkanaal, dan geven meteen ze rood/groen bij de kolk waar ze me indelen, terwijl daar dus nog geschut wordt.
Ik vind dat logisch, en vooral heel duidelijk. Want als de deuren aan mijn kant opengaan mag ik niet invaren zolang het rood/groen is, maar ik weet al wel dat dit aanstond het geval zal zijn. Dus start ik het petroleumstel vast en kruip ik vast een beetje naar voren, zodat er geen tijd verloren gaat bij binnenvaren.. Want ik weet dat er aan de andere kant ook weer schepen wachten.
Ik zie vaak jachten eindeloos talmen met losmaken en opvaren. Die doen echt niks zolang er niet enkel groen getoond wordt.
Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten