Van de zomer(augustus) staat friesland op de planning, bedoeling is om vanaf de lek via het Ark, of de vecht naar markermeer ijsselmeer(mits fatsoenlijk weer)in 2 of 3 dagen die kant op te stampen en zo 3 weken daar te hebben.
Zijn er plekken die ik met 2 dames van 11 en 14 gezien moet hebben.. liefst een mix van natuur(Marrekrite) en steden. Eventueel als het niet anders kan een kermis in de buurt(vorig jaar Hoorn gehad) de oudste is gek op lezen(700 pagina's in een paar dagen) en de jongste gek op haar telefoon. Maar varen is ze met de paplepel ingegoten en vinden ze gelukkig nog steeds leuk. Ik ben gek op kleine grachtjes met de rubberboot(zoals bv leiden) en moeders is gek op shoppen en vakantie nemen.
Boot is 8.30 bij 2.80. Steekt rond de 80cm en is 2.20 hoog. Schipper en bemanning zijn niet bang voor groot water maar ook kleine baggerslootjes zijn geen probleem de boot mag best door de bagger zwoegen. Aanleggen hoeft niet persee aan een steiger, neus op het strand of in het riet is ook goed. alleen op anker op een meer heeft niet onze voorkeur.
Drukte van Sneekweek trekt me niet.
In de afgelopen 22 jaar 2 maal in friesland geweest 1x met de huidige en 1x met de vorige boot. Dus wel wat rondgevaren daar.
Suggesties?