SimondeDanser schreef:Ik doelde hiermee met name op de tweede foto uit je openingspost waarin rechtsboven een slang te zien is waarop weer 2 slangen opzij aangesloten zitten. Ik kan uit die foto's niet je hele brandstofsysteem destilleren. Maar normaal gesproken heb je geen aftakkingen en zeker nooit in je toevoerleiding. Als je bijv. een dieselkachel aan boord hebt moet je deze uit je tank laten zuigen en niet uit dezelfde leiding waar je motor ook aan zuigt. Waar die 2 vertakkingen van zijn dat kan ik niet zien. Maar ik acht de kans groot dat dat zo niet hoort te zitten.
Probeer eens aan een werkplaatshandboek van deze motor te komen. Wellicht is dat op basis van het motortype wel online te vinden. Of misschien heeft iemand op dit forum het zelfs voor je. En kijk dan eens hoe het brandstofsysteem er daar uitziet. En vergelijk dat eens met hoe het in je boot zit. Dan krijg je al een goed idee of het goed of fout zit. En pas als je zeker weet hoe het moet zitten al die oude slang eruit en vervangen door slangen met koppelingen. En vergeet niet om deze slangen dusdanig te laten lopen dat je ze her en der met een tiewrap vast kan zetten zonder dat je ze dicht drukt. Dit om doorschavielen tegen te gaan. Slangen zomaar in de ruimte laten hangen is geen goed idee. Door een stuk tuinslang de route te laten volgen die je wilt kan je goed de gewenste lengte van je slangen bepalen.
Succes ermee.
Thanks voor de tips! Ik ga ermee aan de slag. Die koppeling die je op de tweede foto zag rechtsboven is van de retourleiding. 1 slang komt van de pomp en de andere van de verstuivers. Die gaat met 1 leiding terug naar de tank. Maar zit inderdaad niet vakkundig gemonteerd. Ik ga het e.e.a. verbeteren.

