Opmerken mag altijd, en misschien dat ik te voorbarig ben in zeggen dat ik alles begrijp dat is zeker niet zo, maar ik heb voor nu een andere route gevonden om hulp te krijgen was wat ik bedoelde. Deze route is iemand me laten kijken in het echt omdat ik de suggesties hier moeilijk te volgen vind door mijn eigen gebrek aan kennis. Het verhaal van de opvoerpomp kan ik wellicht delen als ik dat beter begrijp, dat is iets wat aan de telefoon voorbij kwam en waar ik het antwoord ook nog niet helemaal op heb.
Dus, in zoverre dat mijn communicatie onduidelijk is geweest, mijn excuses. Ik zal in het vervolg daar op letten

. Overigens wat communicatie betreft heb ik ook wel eens het een en ander hier als reacties gehad wat ik persoonlijk ook niet nette communicatie vind, iets wat mij persoonlijk ook niet echt aanmoedigt al mijn volgende stappen te delen als ik verder ben hoewel ik in de basis graag bij zou dragen aan het forum.
Wat betreft de omvormer vragen, ik heb een nieuwe, deze is inmiddels geaard op chassis en walstroom via galvanische isolator. Het probleem met het relais had volgens victron ermee te maken dat de omvormer ingesteld was op accustroom voorkeur en alleen bij bepaalde situaties (hoge vermogens vraag van verbruikers of lege accu) walstroom gebruiken zodat de zonnestroom die de accu’s laadt optimaal gebruikt wordt. Dit veelvuldig schakelen tussen accu en walstroom was bij deze 1600va omvormer niet ideaal. Nu hangt er een 2000va omvormer in die zou dit probleem niet moeten hebben. Hoop dat dit verhelderend werkt.
Wat betreft het huidige probleem, ik weet nu hoe ik de olie moet vullen, dat was mijn voornaamste doel. Voor de rest ga ik iemand met expertise van de motor vragen langs te komen.
Vriendelijke groet en bedankt voor de hulp tot nu toe.