aquanaut schreef:Die 4 moeren allemaal een slagje of 2 lossen de opsluitplaatjes wegkantelen, slangen los en de pomp ligt er in z'n geheel af.
Dat is waarschijnlijk minder werk als het gepruts met die messing schroefjes.
Dat klinkt als; "fluitje van een cent", maar de werkelijkheid is anders.
De moeren en opsluitplaatjes moeten er in zijn geheel af, anders trek je de pomp niet van de draadeinden. De voorste moeren kun je redelijk bij, maar de achterste, boven, heb je geen ruimte om met een dop en ratel te draaien, en met een steeksleutel heb je zo weinig ruimte dat je geen slag kunt maken. Ik heb die moer nu toch los kunnen krijgen.
De onderste (toevoer) slang is er af. De slang bovenop de pomp zit voor, en over de brandstofpomp heen, en achter allerlei slangen en motoronderdelen langs zodat je hem nauwelijks ziet. Die kan ik dus niet naar boven van de pomp af trekken, en de pomp eerst van de draadeinden aftrekken lukt niet omdat de slang tegen de brandstofpomp aanzit. Misschien moet eerst de brandstofpomp gedemonteerd worden, voor je die slang er af kunt krijgen.
Het zou natuurlijk handig zijn wanneer je de motor op ooghoogte voor je neus hebt staan. Dan kun je zien wat je doet en kun je overal beter bij, maar om nou de hele motor uit te bouwen zodat je een waterpompdekseltje goed kunt vastdraaien lijkt mij ook weer niet de bedoeling.
Groet, Jack.