Bedankt voor alle reacties!
Ik heb nog wel een vraag voor van Vuuren, omdat niet alles mij duidelijk is en ik het benoemde wel wilmeeneemen in de diagnosestelling.
Wat is het beste te doen als er idd water op de zuigers zit?
De olie is vorige maand vervangen mbv een carterpomp en de olie is nog doorzichtig. Kan het dan ook zijn dat er water in het carter zit? zoja,hoe komt dit er in? (open systeem)
Wat ik volgens mij nog niet heb vermeld is dat ik 2 maanden geleden na een nacht voor de kust van Durgerdam een geratel met starten heb gehoord wat mij genoeg verontrustte om al bij bedrijven te informeren naar revisie van de starmotor. Hier heb ik nadien helemaal niet meer aan gedacht.
Inmiddels heb ik een monteur bij de boot gehaald welke btw super is omdat de motor onder de boot in een bun (of hoe heet een uitsparing onder de boot) ligt en er niet bij de onderste schroef van de startmotor te komen is.
Komend weekend komt het goede gereedschap mee en gaat de startmotor er af. Mijn grootste wens is dat daarna de motor iig weer met een sleutel is te draaien, dus nog n paar dagen duimen draaien.
Ik houd jullie op de hoogte hoe het verloopt.
Groet,
David