olie lekkage Om 636

brandstof pomp filter tank ontluchten dynamo smeerolie druk meter

Re: olie lekkage Om 636

Berichtdoor Wolf1 » 27 Jan 2014, 07:52

Marco dergelijke producten, moet je hier niet om raad vragen, daar moet je in geloven.
En mensen die geloven zijn er in het algemeen wel over eens dat het werkt.
Ik geloof niets meer, dan wat ik zeker weet, en als je olie kwijt raakt kan dat maar op 2 manieren, je verbruikt het, of je lekt het !
Lekken verhelp je door het lek te dichten (scheur, pakking of kering)
Verbruik hef je op, door spelingen bewegende delen zoals zuigers en kleppen naar originele spelingmaten terug te brengen !
Dit noemen ze reviseren.
Gr. Wolf1
Afbeelding
Take Care
AaKant@hccnet.nl
Gebruikers-avatar
Wolf1

ligplaats:
info:

Berichtdoor gast » 27 Jan 2014, 09:08

Heb het spul 1 keer gebruikt in onze boodschappenauto, was maar een kleine lekkage en een oude auto.
Was puur om te proberen, maar 2 weken later toch maar de smeerkelder in om de pakking van de carterpan te vervangen omdat er geen resultaat was.
gast

ligplaats:
info:

Berichtdoor elrenegado » 27 Jan 2014, 13:07

Zulke producten kunnen best helpen, maar dan als lapmiddel om het nog heel even uit te zingen om bv thuis te geraken.
vroeg of laat (meestal vroeg) begint het toch weer te lekken.

een lek is namelijk een lek, en dat los je echt niet op met een vloeistof.
en indien het dit wel zal doen, wil ik niet weten waar het nog meer een blokkade op werpt (in kleine oliekanaaltjes bv)

daarnaast is een om636 gemiddeld 50 jaar oud.
dan mag hij best iets lekken, kwart liter op de 20 uur is wel te overzien,
mooi bakje eronder zetten wat niet verschuift, olie opvangen en netjes steeds bijvullen.
----------------
Groet, Steve
----------------
Gebruikers-avatar
elrenegado

ligplaats: NL
info: Neth Ship 61ft
2x MTU 12v183 a 409pk

Berichtdoor gast » 27 Jan 2014, 13:56

elrenegado schreef:Zulke producten kunnen best helpen, maar dan als lapmiddel om het nog heel even uit te zingen om bv thuis te geraken.
vroeg of laat (meestal vroeg) begint het toch weer te lekken.

een lek is namelijk een lek, en dat los je echt niet op met een vloeistof.
en indien het dit wel zal doen, wil ik niet weten waar het nog meer een blokkade op werpt (in kleine oliekanaaltjes bv)

daarnaast is een om636 gemiddeld 50 jaar oud.
dan mag hij best iets lekken, kwart liter op de 20 uur is wel te overzien,
mooi bakje eronder zetten wat niet verschuift, olie opvangen en netjes steeds bijvullen.

Ik zie het niet echt als lapmiddel om thuis te geraken, het spul dicht absoluut geen grote lekkages welke deze noodzaak nodig maken. Kleine lekkages zijn vervelend maar niet direct van die ernst dat je niet meer thuis kan geraken, liever doe ik bij een groot stuk varen wat olie toevoegen. En dan je laatste zin als oplossing voor je lekkende olie.

In mijn geval ging het om een auto met 325.000km op de teller die het nog slechts 4 maanden moest volhouden voordat hij naar zijn laatste rustplaats ging, dat was het mij het gokje wel waard. Maar op een scheepsmotor die je nog jaren wil gebruiken zou ik het niet doen.
gast

ligplaats:
info:

Berichtdoor marcobaantjer » 27 Jan 2014, 16:43

Bedankt allen voor uw mening, zoals ik ergens gelezen had is een om636 zonder olielekkage zeldzaam.
Het is zo dat er zelfs nu de motor al twee maand niet meer heeft gedraaid er nog enkele druppels verlies zijn. Ik dacht om alles netjes te houden een dergelijk product misschien de oplossing was. Maar inderdaad, het zou kunnen dat er onderweg een blokkade optreedt en er dus meer kwaad dan goed zou geschieden. Ik zal de wijze raad opvolgen en een bakje onder de motor plaatsen; kattenkorrels in het bakje kunnen dan ook hun werk doen.
Grtjes en bedankt Marco
marcobaantjer

ligplaats:
info:

Berichtdoor elrenegado » 28 Jan 2014, 08:44

ze bestaan wel hoor, om636'jes die niet lekken.
ik heb er 1 in mijn boot staan.

na aankoop alles schoon gemaakt,
en nu nog steeds geen olie onderin
(of het moet een enkele druppel precies midden onder het blok zijn, daar kan ik niet kijken namelijk)
----------------
Groet, Steve
----------------
Gebruikers-avatar
elrenegado

ligplaats: NL
info: Neth Ship 61ft
2x MTU 12v183 a 409pk

Berichtdoor rebel » 28 Jan 2014, 17:23

hier nog een
het is helder wit onder de motor, en dat blijft het.
gr. rebel
rebel

ligplaats:
info:

Berichtdoor vuuren1 » 28 Jan 2014, 21:32

marcobaantjer schreef:Bedankt allen voor uw mening, zoals ik ergens gelezen had is een om636 zonder olielekkage zeldzaam.
Het is zo dat er zelfs nu de motor al twee maand niet meer heeft gedraaid er nog enkele druppels verlies zijn. Ik dacht om alles netjes te houden een dergelijk product misschien de oplossing was. Maar inderdaad, het zou kunnen dat er onderweg een blokkade optreedt en er dus meer kwaad dan goed zou geschieden. Ik zal de wijze raad opvolgen en een bakje onder de motor plaatsen; kattenkorrels in het bakje kunnen dan ook hun werk doen.
Grtjes en bedankt Marco

Lekkage bij stilstand heeft met pakkingen ofwel statische afdichtingen te maken.
Als afdichtingen van bewegende delen lekken (keerringen) dan zijn ze mogelijk verhard of de betreffende as heeft ruimte waardoor er lekkage wordt veroorzaakt.

De meest goedkope methode (probeersel) is een borrelglaasje ATF aan de motorolie toe te voegen.
Als dat niet afdoende werkt moet je het doen met een lekbakje, bijvullen of een algehele demontage van de motor.
Groet, Hans van Vuuren
vuuren1

ligplaats:
info:

Berichtdoor om636 » 18 Apr 2014, 16:59

Hallo een erg late reactie ik weet het sorry
Het middel is erger dan de kwaal ,duidelijker kan ik het niet zeggen

gr Hans om636
om636

ligplaats:
info: