Indenor vreemd probleem

brandstof pomp filter tank ontluchten dynamo smeerolie druk meter

Re: Indenor vreemd probleem

Berichtdoor koekieoc » 17 Dec 2014, 01:40

Beste meedenkers,
De starmotor is er net af gekomen (wat een crime om de onderste van de drie bouten te bereiken als de motor in een hele krappe bak onder de boot ligt).
Het goede nieuw is in elk geval dat de motor niet meer vast staat, dus het probleem zit denk ik inderdaad zoals sommigen al hebben geopperd in de startmotor. Deze ga ik laten nakijken en zo nodig laten reviseren.
Ik hoop dat het probleem daarna verholpen is.
Heeft iemand misschien een suggestie waar de revisie uit te laten voeren?
Groet,
David

*Off topic. Een goede vriend is aan zijn eerste boot toe en heeft er een op het oog. het is de volgende

http://www.marktplaats.nl/a/watersport-en-boten/motorboten-en-motorjachten/m858378761-wako-kajuitboot-6-meter-cabin-speedcruiser-evt-kalf-trailer.html?c=8c285449651fa109c354bbabe740c1b&previousPage=lr

Wat denken jullie van de prijs? Ik kan geen vergelijkingsmateriaal vinden.
koekieoc

ligplaats: Amsterdam/Driehuizen
info:

Berichtdoor gast » 17 Dec 2014, 07:55

Prijs is redelijke consumenten verkoopprijs, het is nu winter dus wat druk op de prijs zetten kan succesvol zijn.
Ga niet als een verliefde puber bij de boot staan, dit is een handelaar en die leest dat zo uit, wees kritisch en erg lauw want dat geeft het meeste succes.

Over de boot zelf: lijkt origineel voor buitenboordmotor en dat is gunstig, van binnen alles nog netjes in de gelcoat en geen boorgaatjes oid (hoever ik dit op de foto's kan zien)
Mocht het onverhoopt wel een ex binnenboordmotor boot te zijn wees dan erg kritisch op de ombouw.

succes
gast

ligplaats:
info:

Berichtdoor pleysant » 17 Dec 2014, 21:01

koekieoc schreef:Beste meedenkers,
De starmotor is er net af gekomen (wat een crime om de onderste van de drie bouten te bereiken als de motor in een hele krappe bak onder de boot ligt).
Het goede nieuw is in elk geval dat de motor niet meer vast staat, dus het probleem zit denk ik inderdaad zoals sommigen al hebben geopperd in de startmotor. Deze ga ik laten nakijken en zo nodig laten reviseren.
Ik hoop dat het probleem daarna verholpen is.
Heeft iemand misschien een suggestie waar de revisie uit te laten voeren?
Groet,David
Beste David,kijk ook gelijk je hoofdstroomschakelaar na,deze willen ook wel eens voor problemen zorgen.

Vrg,Ed

*Off topic. Een goede vriend is aan zijn eerste boot toe en heeft er een op het oog. het is de volgende

http://www.marktplaats.nl/a/watersport-en-boten/motorboten-en-motorjachten/m858378761-wako-kajuitboot-6-meter-cabin-speedcruiser-evt-kalf-trailer.html?c=8c285449651fa109c354bbabe740c1b&previousPage=lr

Wat denken jullie van de prijs? Ik kan geen vergelijkingsmateriaal vinden.
pleysant

ligplaats: Rotterdam
info:

Berichtdoor JerryR » 18 Dec 2014, 19:29

Denk de vraagprijs niet gek is zoek alleen maar de buitenboard motor maar eens op op marktplaats. Dan weet je ongeveer wat de boot moet doen. Trailer erbij proberen te lullen.
JerryR

ligplaats: Omgeving Rotterdam
info:

Berichtdoor varg » 18 Dec 2014, 21:21

Jerry, de vraagprijs is ZONDER motor
Arnold
b]'Varg' [/b]
LBD 9,62 m x 3.46 m x 0.80 m
Doorvaarthoogte gestreken mast: 1.95 m
Motor: Yanmar 4JH4E 53pk mech.kk.
ligplaats: Amsterdam / Nw. Meer
Gebruikers-avatar
varg

ligplaats:
info:

Berichtdoor koekieoc » 06 Feb 2015, 03:13

Beste collega watersporters,
Het is even stil geweest, maar de startmotor is er eindelijk af en de motor is weer los.
In plaats van een revisie komt er denk ik een compleet nieuwe starmotor op. De kosten hiervan zijn namelijk ongeveer even hoog als revisie, namelijk rond de 230 euro. Wel balen, maar dat heb je met oude motoren en helemaal startmotoren.
Ik snap nog steeds niet hoe de boel is vast komen te staan, aangezien de bendix gewoon rond te draaien was toen de motor er af kwam.
Ik hoop een dezer weken een nieuwe startmotor te hebben en laat het jullie weten zodra er weer geluid in de motor zit.
Nogmaals bedankt voor het meedenken!
Groet,
David

varg schreef:Jerry, de vraagprijs is ZONDER motor
Arnold
JerryR schreef:Denk de vraagprijs niet gek is zoek alleen maar de buitenboard motor maar eens op op marktplaats. Dan weet je ongeveer wat de boot moet doen. Trailer erbij proberen te lullen.

Het is hem niet geworden. Hij was net verkocht. Komt wel weer een wat langs
koekieoc

ligplaats: Amsterdam/Driehuizen
info:

Vorige

Terug naar Voortstuwingstechniek Diesel inboard