René,
Iets hoger aanzuigen van brandstof is geen oplossing.
Blacktoppie schreef:Ik zal proberen om alle onzinnige aannames en offtopic onzin over oude schoenen naast me neer te leggen en gewoon serieus door te gaan met onderzoeken hoe ik ea het beste kan aan pakken met of zonder het oude filterhuis wat er nu zit.
wat ik probeer te vertellen met dat de boot zo oud is, is dat hoe het nu zit het al die jaren al goed gaat dus dat het voor mij
moeilijk te verkopen dat ik 100en euros uit moet geven voor een filter.
Dat de diesel veranderd is een goed argument en kan ik meenemen in mijn eindconclusie.
Ik zit nu nog wel met de vraag hoe het nou zit als ik er zon nieuw filter tussen stop. In mijn ogen kan die kan ook vol raken midden op de rivier en daardoor de motor uitlaten vallen. Of zie ik iets over het hoofd.
Overigens zit het aanzuigpunt van de tank op het laagste punt. En zat er vorig jaar idd iets troep in de filters.
Helaas zit er geen mangat in de tank en zie ik vooralsnog geen mogelijkheid om die te maken zonder mijn halve interieur te slopen.
Van de winter heb ik wel de gehele tank leeg gepompt en zo goed mogelijk geprobeerd te spoelen.
Daarna de tank weer gevuld en voor de zekerheid wat bacterie dodend spul erbij gedaan.
ik had het over dat het filter in mijn opvoerpomp vies was na 200 uur. Daarbij ben ik vergeten te zeggen dat ik de boot nu bijna een jaar heb en er zelf zo'n 200 uur mee heb gevaren. Of de vorige eigenaar dit ooit heeft schoongemaakt of schoon heeft laten maken weet ik niet (man was vorig jaar 95 ) en voer heel weinig met de boot.
Sorry dat ik niet in 1 keer naar jullie luister en met al die (in jullie onzin mischien onzinnige en levensgevaarlijke)
Vragen en oplossingen kom. Maar ik wil gewoon graag normaal onderzoek doen hoe ik mijn boot gewoon op de voor mij zo goed mogelijke manier kan laten varen
ik heb in het verleden helaas geleerd niet zomaar alles van iedereen zo maar aan te nemen maar vooral ook zelf onderzoek te doen door zo veel mogelijk informatie via meerdere kanalen binnen te halen.
Blacktoppie schreef:Heb niet gezegd dat ik het er niet mee eens ben.. enkel dat ik niet zo maar iets aanneem.
met die plaatjes kan ik niet zoveel. Je snapt zelf denk ik wel dat als ik een bedrijf bel dat ze het niet snappen als ik zeg "ik hb hier een plaatje van een filter in mijn hand kan je daar iets bij vertellen"
Blacktoppie schreef:Ik zit nu nog wel met de vraag hoe het nou zit als ik er zon nieuw filter tussen stop. In mijn ogen kan die kan ook vol raken midden op de rivier en daardoor de motor uitlaten vallen. Of zie ik iets over het hoofd.
Wolf1 schreef:Ik breng je dus echt op kosten, ik had al een paar plaatjes geupload, die antwoord op je vraag geven !
Maar zal je het ook wel niet mee eens zijn, blijft er nog één op lossing over, een enkel voorfilter, en elke 2 uur 5 minuten maximum toerental varen.
Komt de motor direct in belaste toestand direct op toeren en blijft hij dit in deze omstandigheid de gestelde tijd vlekkeloos doen, is de dieselolie voorziening nog steeds in orde.
Bij enige hapering voorfilter reinigen en test herhalen !
Gr. Wolf1
Terug naar Voortstuwingstechniek Diesel inboard
Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers