filterhuis zonder filter

brandstof pomp filter tank ontluchten dynamo smeerolie druk meter

Re: filterhuis zonder filter

Berichtdoor vuuren1 » 10 Mei 2014, 20:44

René,
Iets hoger aanzuigen van brandstof is geen oplossing.
Groet, Hans van Vuuren
vuuren1

ligplaats:
info:

Berichtdoor Klaver vier » 10 Mei 2014, 20:53

Het is inderdaad niet de beste oplossing maar helpt wel wat,zolang je niet op al te wild water komt.
Bij onze boot ging het jaren goed tot dat ik met slecht weer op het ketelmeer zat,toen had ik in eens een heel onregelmatig toerental,maar ben daar nog wel mee tot in Elburg gekomen.
Ben het overigens helemaal eens dat een schone tank en een goed filter een must is.
Gr René ( De Stoere).
Klaver vier

Berichtdoor Lucter » 10 Mei 2014, 21:16

aansluitend bij de vorige posters; zo duur hoeft dat niet te zijn als Racor of Separ. NOODZAKELIJK is het wel!

Er worden betaalbare "filterhuizen" (ik weet niet hoe ze anders te noemen..) verkocht met een wisselkraan ertussen, het is een geheel
en bestemd voor spin-on filters. Deze (wegwerp) filters zijn niet te duur bij vervanging en hebben ook nog de mogelijkheid om water af te laten.

Op marktplaats staan regelmatig gebruikte filterhuizen te koop:

http://www.marktplaats.nl/a/watersport- ... =mympBuyer

Bovenstaand is uiteraard een maatje te groot voor je.....
Vraag er gewoon even naar bij een technische handel
Lucter

ligplaats:
info:

Berichtdoor pascall » 11 Mei 2014, 06:01

Blacktoppie schreef:Ik zal proberen om alle onzinnige aannames en offtopic onzin over oude schoenen naast me neer te leggen en gewoon serieus door te gaan met onderzoeken hoe ik ea het beste kan aan pakken met of zonder het oude filterhuis wat er nu zit.

wat ik probeer te vertellen met dat de boot zo oud is, is dat hoe het nu zit het al die jaren al goed gaat dus dat het voor mij
moeilijk te verkopen dat ik 100en euros uit moet geven voor een filter.
Dat de diesel veranderd is een goed argument en kan ik meenemen in mijn eindconclusie.

Ik zit nu nog wel met de vraag hoe het nou zit als ik er zon nieuw filter tussen stop. In mijn ogen kan die kan ook vol raken midden op de rivier en daardoor de motor uitlaten vallen. Of zie ik iets over het hoofd.

Overigens zit het aanzuigpunt van de tank op het laagste punt. En zat er vorig jaar idd iets troep in de filters.
Helaas zit er geen mangat in de tank en zie ik vooralsnog geen mogelijkheid om die te maken zonder mijn halve interieur te slopen.
Van de winter heb ik wel de gehele tank leeg gepompt en zo goed mogelijk geprobeerd te spoelen.
Daarna de tank weer gevuld en voor de zekerheid wat bacterie dodend spul erbij gedaan.
ik had het over dat het filter in mijn opvoerpomp vies was na 200 uur. Daarbij ben ik vergeten te zeggen dat ik de boot nu bijna een jaar heb en er zelf zo'n 200 uur mee heb gevaren. Of de vorige eigenaar dit ooit heeft schoongemaakt of schoon heeft laten maken weet ik niet (man was vorig jaar 95 ) en voer heel weinig met de boot.

Sorry dat ik niet in 1 keer naar jullie luister en met al die (in jullie onzin mischien onzinnige en levensgevaarlijke)
Vragen en oplossingen kom. Maar ik wil gewoon graag normaal onderzoek doen hoe ik mijn boot gewoon op de voor mij zo goed mogelijke manier kan laten varen
ik heb in het verleden helaas geleerd niet zomaar alles van iedereen zo maar aan te nemen maar vooral ook zelf onderzoek te doen door zo veel mogelijk informatie via meerdere kanalen binnen te halen.

Geen wonder dat het al jaren goed werkt, als er niet mee gevaren word!

Behaalde resultaten in het verleden zijn geen garantie voor de toekomst!

Mvg,

Pascal.
pascall

ligplaats:
info:

Berichtdoor Blacktoppie » 11 Mei 2014, 14:53

Ik zei niet dat hij niet voer ik zei dat hij weinig voer. Maar toch is er in die 35 jaar zon 1800 uur op de teller gezet.
Overigens versta ik dit onder offtopic onzin wat niet bijdraagd aan het forum.

ik wacht nog even het antwoord op mijn laatste vraag af hoe zon filter dan werkt omdat die imo ook verstopt kan raken.
Curtevenne 830AK "Marana"
Beenhakker 4m "Betty"
Don't take life too serious, You'll never get out alive
Proud member of the NCS crew, Gebouw het uzelf!
Gebruikers-avatar
Blacktoppie

ligplaats:
info: Curtevenne 830 ak, Beenhakker 4m, met sabb 8h.

Berichtdoor Klaver vier » 11 Mei 2014, 15:22

Blacktoppie.Elk filter kan verstoppen,en sommige zelf helemaal dicht slaan,daarom is de tank schoonmaken nou zo belangrijk.
Maar het moet toch wel mogelijk zijn om die tank te spoelen,zeker omdat de uitkant heel laag zit.
Boven de brandstof er in onder er uit via filter boven er weer in,lijkt mij niet zo moeilijk
Gr René ( De Stoere)
Klaver vier

Berichtdoor Blacktoppie » 11 Mei 2014, 15:29

Zoals ik eerder dus al schreef heb ik van de winter de tank leeg gehaald en zo goed mogelijk geprobeerd te spoelen. Dus dat is gebeurt.

erin kan ik nog niet omdat het halve interieur er boven getimmerd zit dus voor ik er een gat aan de bovenkant in kan maken moet ik het halve interieur slopen. En dat zie ik niet zitten. aan de zijkant zou ik er een gat in kunnen maken maar qua lekkage doe ik dat liever niet
Beenhakker 4m "Betty"
Gebruikers-avatar
Blacktoppie

ligplaats:

Berichtdoor pascall » 11 Mei 2014, 18:49

Wat is het nu, heel weinig mee gevaren, of toch 1800 uur, mijn oordeel was gebaseerd op het eerste.

Een mangat in de zij van een brandstoftank is meer regel dan uitzondering, maak je dus geen zorgen over lekkage.
De schepen waar wij bedrijfsmatig mee varen hebben alle mangaten in de zijkant van de brandstoftanks, deze worden afgesloten met 8 bouten en lekken nooit!

Mvg,

Pascal.
pascall

ligplaats:
info:

Berichtdoor Wolf1 » 11 Mei 2014, 20:15

Blacktoppie schreef:Heb niet gezegd dat ik het er niet mee eens ben.. enkel dat ik niet zo maar iets aanneem.
met die plaatjes kan ik niet zoveel. Je snapt zelf denk ik wel dat als ik een bedrijf bel dat ze het niet snappen als ik zeg "ik hb hier een plaatje van een filter in mijn hand kan je daar iets bij vertellen"

Blacktoppie schreef:Ik zit nu nog wel met de vraag hoe het nou zit als ik er zon nieuw filter tussen stop. In mijn ogen kan die kan ook vol raken midden op de rivier en daardoor de motor uitlaten vallen. Of zie ik iets over het hoofd.

Wolf1 schreef:Ik breng je dus echt op kosten, ik had al een paar plaatjes geupload, die antwoord op je vraag geven !
Maar zal je het ook wel niet mee eens zijn, blijft er nog één op lossing over, een enkel voorfilter, en elke 2 uur 5 minuten maximum toerental varen.
Komt de motor direct in belaste toestand direct op toeren en blijft hij dit in deze omstandigheid de gestelde tijd vlekkeloos doen, is de dieselolie voorziening nog steeds in orde.
Bij enige hapering voorfilter reinigen en test herhalen !
Gr. Wolf1

Het lijkt of ik aan een dood paard loop te trekken, of ben je echt zo stom als dat je, je voordoet ?
Zelfs plaatjes kijken lukt niet, 2 filters met een dubbele kraan, zou je daarmee op de rivier om kunnen schakelen naar een schoon filter wanneer dit dicht slaat ?
Maar dat vind je te duur, dus geef ik je aan hoe met een enkel filter om te gaan, lees je niet ?
En voor die slapers met adviezen van niet van hoger aan zuigen, compleet achterhaald ! ! ! ! !
Van de bodem aanzuigen om te zorgen dat vuil en vooral water niet in de tank achter blijft.
Water temperatuur en bio-olie zijn de bouwstenen voor bacteriologische ontwikkelingen.
Door water en de eerste bacteriologische ontwikkelingen zo snel mogelijk af te voeren wordt erger voorkomen.
Om dit dan weer van de brandstof voor je diesel te scheiden hebben we, je raad het nooit, een goed functionerend voorfilter nodig !
Gr. Wolf1
P.s. Neem aan dat jullie het niet erg vinden dat ik me verder van dit verhaal distantieer !
Afbeelding
Take Care
AaKant@hccnet.nl
Gebruikers-avatar
Wolf1

ligplaats:
info:

Berichtdoor Blacktoppie » 12 Mei 2014, 08:01

Ach wolf. Heeft niks met stom te maken gewoon met duidelijkheid willen hebben.Maar ook jij hebt het het ooit moeten leren neem ik aan. Of wist jij alles in 1 keer.

geschreven tekst komt altijd gewoon beroerd over.

ik weet genoeg gooi er maar een slotje op.
Beenhakker 4m "Betty"
Gebruikers-avatar
Blacktoppie

ligplaats:

Vorige

Terug naar Voortstuwingstechniek Diesel inboard