anodes

brandstof pomp filter tank ontluchten dynamo smeerolie druk meter

Re: anodes

Berichtdoor Lucter » 11 Aug 2015, 20:05

Arthur schreef:Mijn schroefas is helemaal niet vetgesmeerd, dat vetpotje is alleen voor de gland af en toe te smeren, en die drup water die naar binnen komt om te koelen.

Hiermee maak je het ook niet echt duidelijker Arthur; een schroefas is of: oliebad/vet-gesmeerd/ water-gemeerd.

Als je een vetpotje voor je gland hebt, betreft het dus een vetgesmeerde schroefas. Los van dat alles; galvanische corrosie vindt plaats tussen de verschillende metalen delen van je schip, en heeft dus niets van uitstaan met hout of polyester. Wel kunnen andere metalen een rol spelen, zoals bijvoorbeeld de metalen roerbevestiging op een houten/polyester boot. Dat doorlussen met koper van de diverse anode's wordt gedaan om de "offering" van anodes gelijkmatig te laten verlopen.(opheffen spanningsverschil) Niet alles wat die Grieken doen of gedaan hebben heeft nut (daar betalen wij allen aan mee....)

Neem nu eens als voorbeeld een peperduur nieuwbouw polyester jacht; daar zitten alleen maar anode's op de schroefas en evt. boegschroef, die lui zijn toch niet helemaal achterlijk?

Voor wat betreft die KOMKOMMER, als je niets hebt bij te dragen; blijf er dan buiten, we hebben op dit forum prima moderator's en kunnen het wel zonder Chea's gemoddereer.....
Lucter

ligplaats:
info:

Berichtdoor Popeye » 11 Aug 2015, 20:42

Ik heb een watergesmeerde schroefas.

Groet, Jack.
Homo sapiens non urinat in ventum
http://www.staverse-jol-aimee.nl/
Popeye

ligplaats:
info: Verward, maar ongevaarlijk, behalve...........

Berichtdoor gast » 11 Aug 2015, 21:15

Lucter schreef:
Arthur schreef:[color=#0040FF]

Voor wat betreft die KOMKOMMER, als je niets hebt bij te dragen; blijf er dan buiten, we hebben op dit forum prima moderator's en kunnen het wel zonder Chea's gemoddereer.....

In dit geval vind ik dat een moderator of beheerder wel even mag ingrijpen :evil:
gast

ligplaats:
info:

Berichtdoor Jan Huibers » 13 Aug 2015, 20:44

Luctor, je hebt wel degelijk watergesmeerde schroefassen met een vetgesmeerd binnengland. Ik heb het op de Geminus, de Sirius en de Australis. Er zit bij bij een dop op die ik met vet vul en afentoe een slagje geef.
Gebruikers-avatar
Jan Huibers

ligplaats: Heukelum
info:

Berichtdoor gast » 13 Aug 2015, 21:58

Vroeger toen de aarde nog plat was kon deze niet rond zijn en daarmee basta!

Getekend

Afbeelding
gast

ligplaats:
info:

Berichtdoor Jan Huibers » 13 Aug 2015, 22:19

Dan zal ik in deze komkommertijd ook een komkommerduit in het groentezakje doen....

Voeding in de zomer - komkommer
Als je wilt zorgen voor voldoende vochtopname en tegelijkertijd je lichaam wilt ontdoen van toxines, dan is komkommer het aangewezen voedingsmiddel. Vocht is belangrijk om de lichaamstemperatuur te reguleren. Met zijn 95% aan water is komkommer een verkoelende vrucht, die ook goed helpt tegen dorst. Maar komkommer is meer dan alleen maar water. De aanwezige vitamines A, B en C en de mineralen magnesium, kalium en silicium maken de komkommer waardevol voedsel. Het is daarbij wel van belang dat je ook de schil eet. Kalium is vriendelijk voor het hart en kan helpen om een hoge bloeddruk te verlagen. Volgens de chinese geneeskunde is komkommer effectief bij allerlei 'Hitte' aandoeningen. Voorbeelden hiervan zijn maagzweren, keelpijn, acne. Komkommer bevat een enzym dat eiwitten afbreekt en hierdoor bijdraagt aan de spijsvertering en de darmen schoonmaakt.

Komkommer - geeft verkoeling in de zomer
Gebruikers-avatar
Jan Huibers

ligplaats: Heukelum
info:

Berichtdoor gast » 13 Aug 2015, 22:21

:D :D :D
gast

ligplaats:
info:

Berichtdoor Arthur » 14 Aug 2015, 08:32

Jan Huibers schreef:Luctor, je hebt wel degelijk watergesmeerde schroefassen met een vetgesmeerd binnengland. Ik heb het op de Geminus, de Sirius en de Australis. Er zit bij bij een dop op die ik met vet vul en afentoe een slagje geef.

Duidelijk antwoord @Jan, ik laat het hierbij, zolang de anodes worden aangevreten weet ik dat ze goed helpen.
Almost all old truckers survive cancer, but I am still fighting against it.
Gebruikers-avatar
Arthur

ligplaats: Agios Nikolaos
info: Ik vaar met een houten kaik, een voormalige Griekse vissersboot.
6.50mx2.40mx0.70m

Berichtdoor Popeye » 14 Aug 2015, 09:44

Arthur schreef:
Jan Huibers schreef:Luctor, je hebt wel degelijk watergesmeerde schroefassen met een vetgesmeerd binnengland. Ik heb het op de Geminus, de Sirius en de Australis. Er zit bij bij een dop op die ik met vet vul en afentoe een slagje geef.

Duidelijk antwoord @Jan, ik laat het hierbij, zolang de anodes worden aangevreten weet ik dat ze goed helpen.

Dan zal ik ook maar een kromkommer in het spreekwoordelijke zakje doen, en is het volgende recept niet storend in dit topic denk ik.

Een heerlijke makkelijke salade, met ingrediënten die ook buiten de koeling wel een paar dagen goed blijven.

Voor 4 personen

3 à 4 tomaten
1 komkommer
1 (rode) ui
1 potje fetablokjes
100 gr zwarte olijven

Snij tomaat en komkommer in blokjes, snipper de ui, voeg de olijven en fetablokjes toe met wat olie met de kruiden van de feta.
schep alles door elkaar en laat even staan voor de smaak.

(Ik doe er altijd nog een beetje peper en zout door)

Als je het je zelf helemaal makkelijk wil maken doe je er witte bonen (uit blik of pot) door en je hebt een maaltijdsalade.

Eet smakelijk,
Jack.
Homo sapiens non urinat in ventum
http://www.staverse-jol-aimee.nl/
Popeye

ligplaats:
info: Verward, maar ongevaarlijk, behalve...........

Berichtdoor Marie Christina » 22 Aug 2015, 18:29

Ik had dit topic vanaf pagina 2 niet meer gevolgd.
Dacht nu:Die anodes... Oh ja,nou maar weer eens kijken.
Krijg je een saladerecept te zien..... :D :lol:
Gebruikers-avatar
Marie Christina

ligplaats: Noord Drenthe
info:

Vorige

Terug naar Voortstuwingstechniek Diesel inboard