welke motor ter vervanging indenor?

brandstof pomp filter tank ontluchten dynamo smeerolie druk meter

Re: welke motor ter vervanging indenor?

Berichtdoor vuuren1 » 29 Sep 2015, 20:41

25W60olie? Vreemd...

Craftsman heeft niets met Timray te maken, Craftsman is een Mitsubishi basismotor (de 42 pk is de S4L2 Mitsubishi basis net zoals de M4.17 van Vetus en de Solé mini 44).
Als ik het goed heb wordt de marinisatie in India uitgevoerd.
Groet, Hans van Vuuren
vuuren1

ligplaats:
info:

Berichtdoor Wilfried » 29 Sep 2015, 20:59

Deze week heb ik gehoord dat Craftsman geen originele Mitsubishi gebruikt maar een die in licentie van mitsubishi gebouwd is in India. Dus niet alleen de marinisatie is Indisch maar ook de motor.
Wie of wat kan je eigenlijk geloven ?
Wilfried

ligplaats:
info:

Berichtdoor rebel » 29 Sep 2015, 21:06

doe je kipfile in d marinade en laat het een nachtje staan ..das lekker
voor scheepsmotoren koop iets wat echt is!!!
rebel

ligplaats:
info:

Berichtdoor gast » 29 Sep 2015, 21:18

Iets horen staat net zo dicht op de waarheid als de lengte van de gevangen vis van de Latijnse visser.
Ik hoor zoveel maar moet ik dan alles voor waarheid aannemen?

1 ding staat als een paal boven water, in China kan men kopiëren als de beste en dat moet je als koper goed in je achterhoofd opslaan.
gast

ligplaats:
info:

Berichtdoor Wilfried » 29 Sep 2015, 21:38

Iets horen staat net zo dicht op de waarheid als de lengte van de gevangen vis van de Latijnse visser.

Klopt. Maar ... Waar rook is, is vuur.

in China kan men kopiëren als de beste en dat moet je als koper goed in je achterhoofd opslaan

Klopt ook, maar je kan het niet altijd weten waar iets geproduceerd is.
Ook niet bij iets dat duurder is
Wilfried

ligplaats:
info:

Berichtdoor varg » 29 Sep 2015, 21:58

Wilfried schreef:Deze week heb ik gehoord dat Craftsman geen originele Mitsubishi gebruikt maar een die in licentie van mitsubishi gebouwd is in India. Dus niet alleen de marinisatie is Indisch maar ook de motor.
Wie of wat kan je eigenlijk geloven ?

Hier: https://www.mhiindia.com/diesel-engines.php kan je lezen dat er een grote mitsubishifabriek staat in India. Op zich niets mee mis, motorblokken en onderdelen worden over de hele wereld geproduceerd en geassambleerd. Alles staat of valt met de controle op materiaal en maatvoering. Ook bij VW gaat dat wel eens mis (verkeerde zuigers in groot aantal motoren).
De in India gebouwde Lister CS-klonen waren vroeger echt slecht, als ze werden geleverd werden ze eerst gedemonteerd om zandresten van het gietproces te verwijderen. De in Dursley gebouwde Listers waren stukken beter en draaiden volgens sommige verhalen tientallen jaren continu (!). Ach ja..vroeger was alles beter, behalve de tandarts (JP Rawie)
Arnold
b]'Varg' [/b]
LBD 9,62 m x 3.46 m x 0.80 m
Doorvaarthoogte gestreken mast: 1.95 m
Motor: Yanmar 4JH4E 53pk mech.kk.
ligplaats: Amsterdam / Nw. Meer
Gebruikers-avatar
varg

ligplaats:
info:

Berichtdoor gast » 30 Sep 2015, 04:00

Wilfried schreef:

Klopt. Maar ... Waar rook is, is vuur.

In de letterlijke zin ben ik het daarmee eens, figuurlijk in algemene zin beslist niet.
gast

ligplaats:
info:

Berichtdoor kajoe » 05 Feb 2016, 09:53

nou de kogel is door de kerk ,die v@%&*%# d#@%(&? indenor weigert op alle fronten te starten zekering vliegt er steeds uit maar moet daar nog een oplossing voor zien te vinden om jawel naar de werf te kunnen varen om dan een andere motor er in te laten zetten ,welke hangt nog af van wat er op de beurs boot in Leeuwarden uit de offertes komen ,ik heb als eerste een sole staan en als twee de een uit Sliedrecht maar we wachten af wat daar uit de bus komt ,
de op en aan merkingen van het forum helpen mij best met het uitvogelen .
toen ik in 1978 een nieuwe motor in de bedrijfsmatige luxe motor moest zetten was de keus heel makkelijk een Daf df 615 m met een twindisc 3.1-1 deze liep ruim 18km pu daar mee er stond daarvoor een blauwe deutz in van 40 pk en liep daar net zo hard mee ,maar tja nu is het even iets anders
groet wout.
kajoe

ligplaats: terherne
info:

Berichtdoor vuuren1 » 05 Feb 2016, 21:42

Wout,

De startmotor heeft geen zekering.
Het zal dan een zekering van het stuurstroomcircuit zijn die stuk gaat?
Torn de motor eerst eens met een sleutel op de krukas poelie minimaal 2x rond, dan weet je of de zuigers vrij zijn van bv. water.
Dan start je de motor eenvoudig met het doorverbinden van de startmotor plus aansluiting en het platte schuifstekkertje van het relais.
Niet schrikken van de vonk..
Het duurt langer maar een Indenor gaat ook aan de gang zonder voorgloeien.

Offertes zijn leuk en leveranciers zullen hun best doen om te mogen leveren.
Echter is het wel zo dat je alle(!) specificaties van toegepaste onderdelen goed moet vergelijken want daar zoekt men de verschillen in om laag aan te kunnen bieden.

Succes met je keuze!
Groet, Hans van Vuuren
vuuren1

ligplaats:
info:

Berichtdoor kajoe » 05 Feb 2016, 22:29

hans bedankt ,ik heb van middag alle kabeltjes afgekoppeld ,dwz olie water alarmen enz toen de manier gebruikt zoals je vertelde ,bij mijn dafje gebruikte ik geregeld de dikke schroeven draaier tussen de poolen ,vond het lastig om eerst weer de mach kamer uit te klauteren (lui) en startte hem zo ,nu dat wou met deze motor niet toen dat gedaan wat je vermelde en ja hij tornde ,daarna de benodigde draden weer aangesloten ,en geprobeerd te starten ,het olie lampje brandde en ja hoor het voorgloei ook ,dus de 50 sec gewacht en wala hij liep .mischien was ie wel bang geworden wegens al dat achteruit ge v.........
voor de motor ,er gaat een diesel monteur met mij mee naar de beurs ,deze weet meer dan ik.
ik weet nog veel van motoren uit de tijd van bartje allemaal grote omkeerbare mak man deutz abc industrie en bolnessen .maar daar heb je niets aan.
maar ook met Volvo, Scania, Daf, Holland bollinder.,en steyer .
bedankt en groet wout.
kajoe

ligplaats: terherne
info:

VorigeVolgende

Terug naar Voortstuwingstechniek Diesel inboard