schroef keuze

brandstof pomp filter tank ontluchten dynamo smeerolie druk meter

Re: schroef keuze

Berichtdoor Lucter » 17 Jun 2014, 21:32

Ben het vaak met je eens Hans, maar in deze zeker niet :!:
Lucter

ligplaats:
info:

Berichtdoor enzoishet » 17 Jun 2014, 23:29

Hallo,

Zelf ben ik het wel helemaal eens met Hans.

Groetjes Ton,
Laatst gewijzigd door enzoishet op 23 Jun 2014, 23:03, in totaal 1 keer gewijzigd.
enzoishet

ligplaats:
info:

Berichtdoor Lucter » 18 Jun 2014, 09:22

Beste Ton,

Ik vindt het een kulverhaal, en een slechter voorbeeld als Jan Huibers had je niet kunnen geven, hij is nota bene moderator op dit forum.
Het gaat om hoor en wederhoor, en daar is op het forum geen sprake van, niet elke leverancier leest/schrijft mee.
Lucter

ligplaats:
info:

Berichtdoor quichot » 18 Jun 2014, 11:55

Afbranden op grond van één negatieve ervaring is niet netjes. Iedereen heeft wel eens een offday. Bovendien hoor je het dan maar van één kant, dus het halve verhaal. De kans op wederhoor ontbreekt dan inderdaad.
Maar als meer klanten die ervaring hebben, dan krijgt zo'n firma terecht een slechte naam, en doen we er verstandig aan elkaar daarvoor te waarschuwen.
Bij Hartog noch bij Jooren lijkt me dit aan de orde. Het zijn geen van beide beunhazen. Met de vakkennis zit het in beide gevallen wel goed.
Maar beide firma's zijn eigenlijk ook niet goed vergelijkbaar. Hartog richt zich meer op levering en afwerking van (nieuwe) schroeven, Jooren richt zich meer op reparatie van schroefschade in eigen schroevendok.
Dat laatste betekent automatisch dat het verhaal niet stopt bij levering, maar bij proefdraaien na hermontage. Mochten zich daarbij problemen voordoen, dan gaat het schip net zo vaak omhoog tot het goed is. Op zich is dat dus eigenlijk de beste garantie, want als je daar wegvaart weet je zeker dat niks fluit, zingt, schudt of trilt.
Zoals ik het zie zou ik voor een nieuwe schroef aankloppen bij Hartog, voor schroefschade bij Jooren.
Wie vaart zit niet aan de grond.

Met schippersgroet, Guido
Gebruikers-avatar
quichot

ligplaats: wsv Swaenenburght Halfweg
info: motorbokschip Jonge Willem
H.Haring Wilnis 1910
20,56 x 4,10
verpl 40 ton
DAF dd575 1964
reg. varend erfgoed 2639

Berichtdoor Jan Huibers » 18 Jun 2014, 12:00

@luctor, het is een heel duidelijk voorbeeld van Enzoishet en hoe je erbij komt dat ik moderator zou zijn weet ik niet maar het is niet zo.

Over al werken mensen, bij Jooren, bij Hartog en Vetus ect ect, iets wat typisch menselijk is dat er fouten gemaakt kunnen worden. Daar kun je geen enkel bedrijf op afrekenen. Waar je dan wel een bedrijf of persoon op kunt afrekenen is over HOE er omgegaan wordt met de eventueel gemaakte fout. Dan wordt er eerst goed nagegaan of het betreffende bedrijf de fout echt zelf gemaakt heeft en niet de klant verkeerde gegevens geleverd heeft of bij de montage fouten gemaakt heeft en tot slot speelt ook mee of het een klant betreft die meerdere orders plaatst per jaar als een klant die ooit 1x een product afneemt. Bij een klant die meerdere orders plaats zal men eerder geneigd zijn meer coulance te vertonen als bij iemand die nooit eerder kwam en niet terug te verwachten is. Dat kan je goed of slecht vinden, zo gaat het nu eenmaal.

Om op het voorbeeld van Enzoishet terug te komen: schade aan de romp reken ik soieso altijd naar gelang de ernst ervan maar wat betreft de rest is dat een ander verhaal. Ik heb klanten die wel 2 of 3x per jaar een boot komen huren, als er dan een paar glazen kapot gestuiterd zijn of er is een fender zoekgeraakt doe ik daar niet moeilijk over. Maar als er een klant terug komt en ik hoor meteen aan de verhalen dat het eens en nooit weer was (omdat het weer tegen zat of de vrouw vondt het niet leuk of verzin iets) dan reken ik die fender en het servies wel natuurlijk. En dat is dan gewoon volgens contract en daarbij ben ik erg transparant in wat het ook werkelijk kost.

Wat mensen vervolgens op internet schrijven aan resencie's heb je als bedrijf nooit invloed op maar ik kan me voorstellen dat het niet leuk is om slechte recensie's te lezen als je in alle eerlijkheid hebt geprobeerd problemen of zaken op te lossen.

Er is niks mis met de manier op waarmee we op dit forum zulke informatie delen al is het belangrijk dat men in het achterhoofd houdt dat elk verhaal 2 kanten heeft.
Gebruikers-avatar
Jan Huibers

ligplaats: Heukelum
info:

Berichtdoor enzoishet » 18 Jun 2014, 12:22

Lucter schreef:Beste Ton,

Ik vindt het een kulverhaal, en een slechter voorbeeld als Jan Huibers had je niet kunnen geven, hij is nota bene moderator op dit forum.
Het gaat om hoor en wederhoor, en daar is op het forum geen sprake van, niet elke leverancier leest/schrijft mee.

[b]

Ik vind het prima dat u het een kulverhaal vind. Iedereen heeft zo zn meining en die respecteer ik.

Zelf kom ik juist bij de Hartog voor schroef reperaties ipv nieuwe schroeven. Zo zie je maar weer iedereen heeft zo zn adresjes waar ze het liefste zaken mee doen.

Verder zeg ik suc6 en ik hoop dan andere lezers er iets aan hebben en het mee kunnen nemen in hun leveranciers keuze.

Zelf doe ik deze hele dag door zaken en hou ik 2 x per jaar een leveranciers beoordeling. Er vallen soms bedrijven af en er komen nieuwe bij. Al maakt een leverancier bij mij 100 fouten is dit voor mij bijvoorbeeld geen reden om de samenwerking te stoppen. Hoe de leverancier om gaat met het oplossen van de fouten is voor mij echter van groot belang.

Het goed oplossen van een klacht bied vaak meer kansen en kan een juiste basis zijn voor een langdurige realtie. Wij zeggen dus altijd een KLACHT is een verkoopkans !

Succes gr, Ton
enzoishet

ligplaats:
info:

Berichtdoor Lucter » 18 Jun 2014, 13:45

Jan Huibers schreef:@luctor, het is een heel duidelijk voorbeeld van Enzoishet en hoe je erbij komt dat ik moderator zou zijn weet ik niet maar het is niet zo.

@Jan, excuus, mijn fout.

Ik blijf het oneens met jullie en wel om het volgende;

Wat we op het web schrijven, staat daar voor eeuwig, we hebben er geen controle over.
Ik weet niet hoe dat met jullie zit maar ondanks dat ik eerlijk van aard ben, van goede wil en een menslievende inslag heb, is het mij niet gelukt om de afgelopen 52 jaar door te komen zonder grote fouten te hebben gemaakt, voor sommige schaam ik mij nog immer.

Lang leve het internet en onze vrijheid van meningsuiting, we smijten die gebeurtenissen het web op en daar blijft het voor eeuwig staan :?:

Mijn motto, benoem het goede en laat het slechte voor rekening van hij die daar verantwoordelijk voor is.
De goede is dan benoemd en aangeprezen zoals hij dat verdient, de slechte is vrij om zichzelf te verbeteren, zodat hij ook als goede kan worden genoemd.

Als dan schroevenboer "X" zijn werk niet goed doet, wordt hij hier ook niet aanbevolen :!:

Naar mijn mening heeft die ongelimiteerde vrijheid van meningsuiting al veel te veel mensen EN bedrijven onherstelbaar beschadigd

Uit bovenstaande visie is mijn kritiek voortgekomen. Vuuren adviseerde naar Hartog te gaan, zonder Jooren af te kraken.
Lucter

ligplaats:
info:

Berichtdoor quichot » 18 Jun 2014, 14:56

enzoishet schreef:Zelf kom ik juist bij de Hartog voor schroef reperaties ipv nieuwe schroeven.

Een gedemonteerde schroef laten repareren is nog wat anders dan herstellen van schroefschade.
In het ene geval laat je je schip ergens droogzetten en demonteer je je schroef, die je dan wegbrengt voor reparatie. In het andere geval vaar je naar een schroevenlift waar je schroef ter plekke wordt gedemonteerd, hersteld en teruggeplaatst. Dat kan in een dagdeel, waarna je je reis kunt vervolgen.
Dus hangt het een beetje van de situatie af. Constateer je schade tijdens een werfbeurt, of klapt je schroef tegen iets onder water aan waardoor verder varen nog maar voor 50% kan.
Wie vaart zit niet aan de grond.

Met schippersgroet, Guido
Gebruikers-avatar
quichot

ligplaats: wsv Swaenenburght Halfweg
info: motorbokschip Jonge Willem
H.Haring Wilnis 1910
20,56 x 4,10
verpl 40 ton
DAF dd575 1964
reg. varend erfgoed 2639

Berichtdoor Jan Huibers » 18 Jun 2014, 15:28

Ey Luctor, ik lees ineens een duidelijk verhaal met een ook duidelijke motivatie. :)

Je hebt een punt geef ik toe, 'eeuwig' is een tikkie overdreven maar het staat er in ieder geval wel erg lang. En als een 'slecht' bedrijf zijn leven betert door bijv een overname of ander bestuur dan staat die negatieve recensie er nog steeds.

Maar het blijft nog steeds beter om ervaringen te delen, en de vraag waarom bedrijf X niet aanbevolen word is dan wel onvermijdelijk.
Gebruikers-avatar
Jan Huibers

ligplaats: Heukelum
info:

Berichtdoor enzoishet » 18 Jun 2014, 15:32

[
Uit bovenstaande visie is mijn kritiek voortgekomen. Vuuren adviseerde naar Hartog te gaan, zonder Jooren af te kraken.
Pas na "trekkerij" door forumleden liet hij zich verleiden tot gerichte kritiek op Jooren, jammer en onnodig.[/quote]

Daarom sta ik dus ook achter Hans. Hans blijft dus netjes en als mensen doorvragen komt hij met gegronde verhalen. Natuurlijk zou dit evt. in een PB kunnen echter is dat nu gepasseerd.

Gr,

Ton
Laatst gewijzigd door enzoishet op 23 Jun 2014, 23:04, in totaal 1 keer gewijzigd.
enzoishet

ligplaats:
info:

VorigeVolgende

Terug naar Voortstuwingstechniek Diesel inboard