Mijn OM636 heeft een Bosch brandstofpomp erop zitten. Op deze pomp (model bosch pes4a50b410rs144) zitten twee onderdelen die ik niet helemaal kan plaatsen en ik kan er online weinig over vinden. Ten eerste heeft de pomp een slang die uitkomt ergens in mijn motorruim, maar niet is aangesloten. Het lijkt wel een oliedrukmeter te zijn zonder aangesloten meter. Kan het kloppen dat dit een oliedrukslang is? Dit zou ook het tweede onbekende onderdeel erop voor mij verklaren, het lijkt alsof er een mini olie pijlstok op de omvormer zit, met de cirkel op de foto aangegeven.
Ik las online bij iemand anders dat er inderdaad werd verteld dat deze pompen op olie draaien, en er dus een dipstick is en dat zou wellicht ook verklaren waarom er bij mij een drukmeter op gezeten heeft? Ik zou niet goed weten wat de druk zou moeten zijn op deze pomp om iets nuttigs van de meter af te lezen. Ook ben ik heel nieuwsgierig hoe de olie eventueel ververst zou moeten worden. Als iemand tips heeft of kennis van deze pompen hoor ik het graag!
Groet,
Dennis