Ik ben zoals jullie in een ander topic misschien hebben gelezen bezig met de elektra in mijn boot.
Alles totaal eruit geknipt en opnieuw begonnen.
In principe houd ik mij momenteel alleen bezig met alles rondom de startaccu en het bijhorende circuit.
Alles werkt ondertussen weer maar nu wil ik ook gelijk alle instrumenten vervangen.
De keuze is gevallen op Uflex beige gold:

Nu is alles wel duidelijk maar alleen ik wil gelijk alarmering inbouwen, ik heb nu een oliedruksensor en een kvs sensor die waardes naar mijn meter sturen.
Ik wil gecombineerde gevers die dus schakelen als het foute boel is; oliedruk te laag of kvs temp te hoog.
Uflex heeft zelf geen gecombineerde gevers dus daar kom ik niet ver mee, ik ben nu aan het kijken bij VDO en daar kom ik op deze gevers uit:
Deze gever is voorzien van M10 draad, heeft een bereik van 0-5 bar en schakelt op 0,5 bar.
Weerstand gaat van 10-184 ohm
De Uflex meter gaat van 10-180 ohm, dat moet wel goed gaan werken toch?
Deze gever is voorzien van M14x1.5 (dus passend op mijn Indenor) draad, heeft een bereik van 40-120 graden en schakelt op 90 graden.
Weerstand bij 90 graden is 51.2 ± 4.3.
Voor de Uflex meter geven ze het volgende op: ''(40 graden Celcius is 281 ohm, 120 graden Celcius is 22 ohm)''
Mag ik weerstaand procentueel terugrekenen?
Want dan komt dat best aardig uit, zeker met inachtneming van de marge.
Iemand ervaring met deze combinatie, volgens de heer van de betreffende webshop zijn de zenders merk gebonden ivm de weerstand maar als dit overeenkomt lijkt
me dit geen probleem toch?
De contacten kunnen trouwens schakelen tot 4/5 watt, ik wil hier een buzzer en een lampje op aansluiten dus mogelijk gaat dit via een klein relais maar dat
zal ik verder nakijken.
Bij voorbaat dank voor de reacties.