dieselmotor

brandstof pomp filter tank ontluchten dynamo smeerolie druk meter

dieselmotor

Berichtdoor izaak » 29 Nov 2014, 18:13

goedendag,

ik heb vorig jaar in augustus een ten broeke kruiser van 7.80 lang gekocht.
de prijs van de boot viel mee, maar dat kwam ook omdat er wat werk aan was, ik zit zelf in de techniek dus dat leek me allemaal wel te doen. er stond een Mercedes om 636 in , na een tijd viel mij op dat de koppakking lek was. daarom heb ik een monteur gebeld en een factuur laten maken voor n nieuwe pakking en wat andere onderdelen. die prijs viel nog mee. maar hij had ook fotos laten maken van de kop zelf. daar zaten scheurtjes in (naderhand kwam ik erachter dat dat kwam omdat hij warm was gelopen omdat de vorige eigenaar te veel van de motor vroeg toen ze tegen de stroom invoeren) omdat te laten reaparen vond ik te duur. daarom heb ik ervoor gekozen om de boot uit het water te halen en bij mij thuis weg te zetten omdat ik toch nog meer op moest gaan knappen. nu ben ik daar zover mee dat ik een andere motor moet gaan zoeken. zelf ben ik niet echt thuis in de dieselmotoren. mijn voorkeuren gaan uit naar een compacte motor die betrouwbaar is en waar ik lekker mee kan tuffen. hopen dat jullie nog wat tips hebben voor mij :)

mvg.
izaak

ligplaats: thuis
info:

Re: dieselmotor

Berichtdoor Blacktoppie » 29 Nov 2014, 19:37

Daarover is op het forum al veel gesproken.

zie oa hier: Klikplekje
Curtevenne 830AK "Marana"
Beenhakker 4m "Betty"
Don't take life too serious, You'll never get out alive
Proud member of the NCS crew, Gebouw het uzelf!
Gebruikers-avatar
Blacktoppie

ligplaats:
info: Curtevenne 830 ak, Beenhakker 4m, met sabb 8h.

Berichtdoor gast » 29 Nov 2014, 23:57

Idd veel over geschreven.
Komt erop er kort gezegd op neer dat je behoorlijk in de buidel zal moeten tasten voor een motorwissel, misschien is dit wel prijziger dan de aanschaf zelf.
Laat je goedinformeren en maak gebruik van de kennis hier.

Evt optie op een kruiser van jouw formaat is een High Trust outboard, betrouwbaar en een stuk goedkoper dan een inboardwissel. (geen gedonder met keerkoppeling oid)
gast

ligplaats:
info:

Berichtdoor elrenegado » 30 Nov 2014, 11:16

tips kunnen we zat geven... maar belangrijker is de vraag of je voor jezelf al een budget in gedachten hebt qua hermotorisering.

simpel gezegd, een nieuwe motortje koop je al vanaf een 3000 euro. ( B merk zoals Timray etc) maar dan moet hij er ook nog in,
indien er veel aangepast moet worden komt daar nog eens een flink bedrag bij.
tenzij je weer een hoop zelf kan..
----------------
Groet, Steve
----------------
Gebruikers-avatar
elrenegado

ligplaats: NL
info: Neth Ship 61ft
2x MTU 12v183 a 409pk

Terug naar Voortstuwingstechniek Diesel inboard