Hallo,
ik heb volgend probleem met mijn MS keerkoppeling.
Mijn oude koppeling was stuk en heb deze vervangen door een tweedehands exemplaar.
Bij keuring van deze koppeling schakelt deze manueel goed.Ik heb alle nodige stukken die nodig waren van mijn oude koppeling over gezet en deze gemonteerd in de boot.
Na montage van de koppeling heb ik deze geprobeerd zonder dat de schroefas gemonteert was en de koppeling deed al wat ze moet doen.
Ze schakelt vooruit,neutraal en achteruit.
Nu na montage van de schroefas start ik de motor.De koppeling staat in neutraal en schakelt vooruit,achteruit maar niet in neutraal!!
Ik leg de motor stil en probeer terug alle posities te schakelen en wat doet de koppeling....jawel alle standen,vooruit,achteruit en neutraal.
Ik start terug de motor en ze gaat na enkele seconden spontaan vooruit draaien en kan niet meer in neutraal geschakelt worden.Vooruit,achterui lukt zonder probleem.
Dus onder belasting van de schroefas kan ik niet in neutraal schakelen,enkel manueel als de motor afstaat.
Wat kan hier de aanleiding toe zijn?
Heeft dit te maken dat de koppeling niet helemaal in lijn staat ten opzicht van de as?
Is het de koppeling die slijtage vertoont?
Heeft iemand hier ervaring mee?
Groetjes,Philippe