Volvo D1-30 revisie

brandstof pomp filter tank ontluchten dynamo smeerolie druk meter

Volvo D1-30 revisie

Berichtdoor MarkB » 16 Apr 2015, 21:12

Ik heb voor mijn zeilboot een nieuwe motor nodig ter vervanging van m'n VP 2002.
Keuze is gevallen op een VP d1-30 met S130 saildrive, wat betekent dat ik 10 pk meer ga krijgen

Nu heb ik een VP D1-30 motor gevonden bij een Volvo dealer die in 4 jaar, 5000 uren heeft gedraaid, en vervolgens geheel professioneel gereviseerd is.
Wat er gedaan is Alle pakkingen en dichtingen, cylinderkop revisie (kleppen,zittingen en dichtingen),-cylinders hoonflex ,zuigerringen,zoetwaterpomp lagers en dichtingen, zeewaterpomp (Nieuw),Lagerschelpen krukas, gloeikaarsen Nieuw, filters en olie Nieuw, saildrive zijn alle dichtingen en lagers vervangen, waaronder ook het platenpakket schakeling.
Kortom motor en saildrive zijn bijna weer nieuw....

De motor + saildrive worden voor een redelijk bedrag aangeboden (rond 4000,-) en er komt een jaar garantie op

Wat denken jullie experts, is dit een goede optie ??
hoor het graag, dank !
MarkB

ligplaats:
info:

Re: Volvo D1-30 revisie

Berichtdoor aquanaut » 18 Apr 2015, 08:45

Ik vind de prijs aan de lage kant voor hetgeen aangeboden wordt.
Wat is de voorgeschiedenis van een leisure motor die >1000 uren per jaar heeft gemaakt?
VP geeft voor deze motoren een garantielimiet van max 400 uur op.
Aquanaut
Domme vragen bestaan niet, domme antwoorden helaas wel!
Gebruikers-avatar
aquanaut

ligplaats: box E16
info: Scheepsbouwers vlet 10,50 x 4,00m

Re: Volvo D1-30 revisie

Berichtdoor MarkB » 21 Apr 2015, 08:08

Dank voor reactie,
de motortjes hebben dienst gedaan als rondvaartbootjes, daarom het groot aantal uren, maar de leeftijd is 4 jaar.
Daarna dus geheel gereviseerd, en op testbank geweest etc.

Volvo garantie inderdaad niet meer aanwezig, maar krijg wel jaar garantie van de VP dealer.

Als alle draaiende delen gereviseerd zijn, moet het toch redelijk betrouwbaar zijn..of niet ?
MarkB

ligplaats:
info:

Terug naar Voortstuwingstechniek Diesel inboard