vliegwielverzwaring

brandstof pomp filter tank ontluchten dynamo smeerolie druk meter

vliegwielverzwaring

Berichtdoor smeukel » 20 Jun 2015, 08:25

Ik ben bezig een vliegwielverzwaring in het vliegwiel van een Mercedes om602 (5 cyl.) te plaatsen, nu heb ik deze (standaard) vliegwielverzwaring net binnen en kan deze een klein beetje heen en weer bewegen in het vliegwiel. Na montage zit deze natuurlijk vast, maar niet 100 % gecentreerd. Klokken gaat niet, de demperplaat ligt er boven op. Gaat dit problemen geven ?
smeukel

ligplaats:
info:

Re: vliegwielverzwaring

Berichtdoor vuuren1 » 20 Jun 2015, 21:35

Een vliegwielverzwaring moet HAARFIJN passen met een opgegeven passingsnorm, dat komt in de praktijk neer dat je de verzwaring in een strakke pasrand moet tikken met een montagehamer.
Als deze verzwaring geen goede passing heeft valt het m.i. onder de noemer "troep" en zou ik mijn motor daar niet aan wagen.
En zo ook moet de demperplaat strak gecentreerd gemonteerd kunnen worden.

Kijk ook eens naar het vliegwielhuis en/of keerkoppelingmontageplaat of dat ook geen ruimte heeft...

In het verleden werd er erg veel rommel verkocht om automotoren om te bouwen en zat e.e.a. zo slecht in elkaar dat o.a. de demperplaten maar 1 jaar meegingen.
Groet, Hans van Vuuren
vuuren1

ligplaats:
info:

Berichtdoor Noordvaarder » 21 Jun 2015, 00:00

smeukel schreef: Na montage zit deze natuurlijk vast, maar niet 100 % gecentreerd. Gaat dit problemen geven ?

Geen goede passing? Levert geheid problemen op.
Noordvaarder

Berichtdoor smeukel » 21 Jun 2015, 06:30

vuuren1 schreef:

In het verleden werd er erg veel rommel verkocht om automotoren om te bouwen en zat e.e.a. zo slecht in elkaar dat o.a. de demperplaten maar 1 jaar meegingen.

Ik had al zo'n vermoeden... Zit binnen de toleranties zegt de leverancier, ik zal dus verder moeten zoeken.
Verzwaring gaat retour.
Blijkbaar wordt er nog steeds troep verkocht.

Bedankt voor het snelle antwoord !
smeukel

ligplaats:
info:

Terug naar Voortstuwingstechniek Diesel inboard