Vandaag zijn we van Almere Haven naar de thuishaven in Breukelen (aan de Scheendijk, liggen aan Loosdrecht) gevaren.
Het betekende het einde van onze 2.5 week durende vaar-vakantie die vooral gekenmerkt werd door (te) warm weer.
We gingen via Utrecht, het ARK op, de Lek op, die gaat over in de neder-Rijn en de Rijn, en bij Arnhem linksaf de IJssel af. Prachtige route! Zoals velen wel zullen weten
Bij Zwolle zijn we de IJssel af gegaan, en via Giethoorn (mooi!) en het Tjeukemeer naar o.a. Sloten, Heeg en zo nog een rondje. Uiteindelijk via Vollenhove weer naar de IJssel bij Meppel, en de randmeren op voor de terugvaart.
Zoals altijd ging het niet zonder dat er wat stuk ging: de BMV600 accu monitor nokte een week terug en eergister ging een hydrauliekslang van de keerkoppeling met de VUT. Nieuwe slang geregeld en toen bleek ook de andere slank lek. Die is met een McGyver truukje opgelapt, en vandaag heeft die het prima gehouden.
Ik had twee jaar terug nieuwe slangen laten maken, maar dat blijkt prutswerk te zijn geweest: de slangen kunnen niet tegen de ATF. Sja.
Vandaag nokte ook de toerenteller er mee (Vetus), maar ja, ach, die is niet per se heel erg nodig. En dan heb ik weer wat te doen.
De motor, een Mercedes OM621 uit 1963, die voor de vakantie wat onderhoud van me kreeg (klepsteelrubbers, rotocaps en een verstuiver revisie) heeft perfect gedraaid, zuinig gelopen, amper gelekt (wat heel bijzonder schijnt te zijn haha).
We hebben genoten, de kids hebben genoten, en zo hoort 't ook met vakantie!
Ohja, de 220Ah Gel accu, ICM het 180Wp paneel en de MPPT 75/15 zorgden ervoor dat we probleemloos stroom zat hadden. Geen enkele keer walstroom gepakt (en zelfs een paar keer een aantal dagen ergens blijven liggen).
Groet,
Davidos
Edit: topic titel aangepast, want het was geen vraag maar meer een verhaaltje van de ervaring die ik had met die slangen....