Hallo allemaal,
Ik zal mij even kort voorstellen. Ik heet Morris Staal, ben 19 jaar, en doe de opleiding middenkader engineering, met composiet en watersport MBO4.
Ik moet de laatste 2 jaar van mijn opleiding spenderen aan een eindproject, waarmee ik mijn studie afrond. Hiervoor doe ik alvast wat onderzoek, en vroeg mij af of jullie antwoord hebben op een paar vragen van mij.
Als project wil ik graag een jetboot bouwen. Ik heb ondertussen al een jet aandrijving uit een jetski kunnen kopen.
Daarbij heb ik natuurlijk nog een motor nodig. Ik zit zelf te denken aan 2 mogelijkheden:
- Een motorfiets blok van 600cc
- Een diesel blok uit een auto.
Nu vroeg ik mij af wat er allemaal komt kijken bij het eventuele ombouwen. Ik weet dat benzine erg vluchtig is in een afgesloten ruimte, en de motor dus aangepast moet worden zodat de boot niet in de hens vliegt. Ik weet alleen niet hoe dat met een diesel zit. Daarnaast zit ik ook nog met de toeren die de jet aandrijving moet halen. Over een keerkoppeling maar ik mij geen zorgen. Als ik een motorfiets blok ga gebruiken laat ik een as vanaf het koppelhuis lopen, aangezien ik geen versnellingsbak nodig heb (Veel werk en veel ontwerpen, maar ik heb het bij andere mensen ook al gezien)
Wat is jullie mening over deze 2 soorten motoren, en of het haalbaar is om te doen, en ik vroeg mij af of jullie weten wat erbij komt kijken om dit mogelijk te maken.