De relatie lage compressieverhoudingen doen ook geen goed. Ik vaar met een 575 met oude CAV vacuumregulateur.
Koud beetje roken, maar na half uurtje bijna rookvrij. Kleppen goed stellen, inspuitdruk zit op 150 bar. (Ik zie overigens die oudere Volvo Penta TAMD blokken ook aardig puffen als ze koud zijn.)
Beter kan ik het niet krijgen, bij starten ook warm altijd blauw pufje, vorige keer de zeilboot achter me, stond zo,een over het paard getilde (zeil)dame en die trok toch een vies gezicht. Hilarisch
Begon te mekkeren over vieze milleuverpestende motorboten, en dat ze "mijn" rook moest inademen.
Waarna ik haar gevraagd heb om eens onderzoek te doen naar het recyclen van het polyester van haar zeilboot en de overige kunstoffen.
Wat een onzinnigheid.
Alsnog gaat de DAF er over een tijdje wel uit, dan komt er een Diesel Hybride terug met een setje Accu's