Navigo schreef:HH,
Als de Daffies het nog goed doen?
Geen schrikbarend olieverbruik, reparaties of schaamtegevoel mbt het roken?
Voorlopig niets doen, goedkoper kan niet.
Navigo
Helemaal mee eens. En dat laatste daar kan je ook nog wat aan doen door over te stappen op GTL.
Maar als het geld in je zak brandt dan moet je het wel doen natuurlijk.
Ik heb jaren geleden een DAF575 gewisseld. Die was helaas wel op. Ik heb toen gekozen voor een Perkins 6 cyl. Dit had a. te maken met een vergelijkbaar toerenbereik als een DAF waardoor ik mijn as en schroef gewoon kon laten zitten. En b. met de betaalbaarheid. En c. met de inbouwmogelijkheden.
Voor vervanging van een 475 denk ik dat je vrijwel altijd bij een 4-cilinder uit komt. Dan zou ik ook zeker nasr een Perkins kijken want vrijwel alle andere merken werken met veel hogere toerentallen dan een DAF/Perkins.
Succes ermee.
Mvg Felix