Pagina 4 van 4

Re: Lekkage PRM keerkoppeling

BerichtGeplaatst: 08 Mei 2023, 22:53
door RuudM
Felix,
Dank je wel voor je terugkoppeling. Zodra ik ga varen zal ik ook wat krijtstreepjes gaan zetten om te kijken waar de lekkage bij ons vandaan komt.

Gr Ruud

Re: Lekkage PRM keerkoppeling

BerichtGeplaatst: 09 Mei 2023, 01:39
door Vletpret
Goedemorgen simondedanser ik herken het probleem de hoeveelheid olie die er uitkomt is maar weinig mijn zoektocht heeft even geduurd mijn oplossing 1 nieuwe messing ring onder de olie vulschroef van de keerkoppeling . Mijn probleem heb ik daarmee opgelost, veel vaar plezier nog. Mvg Vletpret

Re: Lekkage PRM keerkoppeling

BerichtGeplaatst: 09 Mei 2023, 08:04
door SimondeDanser
Vletpret schreef:Goedemorgen simondedanser ik herken het probleem de hoeveelheid olie die er uitkomt is maar weinig mijn zoektocht heeft even geduurd mijn oplossing 1 nieuwe messing ring onder de olie vulschroef van de keerkoppeling . Mijn probleem heb ik daarmee opgelost, veel vaar plezier nog. Mvg Vletpret

Ja, wat jij bedoelt is de afdichting onder de dop van de peilstok. Daar had ik al eerder een nieuwe ring onder gemaakt. Daar was de oorspronkelijke rubber ring toen ook enigszins vergaan. Maar toen wist ik nog niet van de lekkage langs de beluchter. Overigens was bij mij de lekkage niet zo gering meer. Het duurde niet zo lang voordat er weer een plasje olie onder de kk stond. Ik hoop dat dat nu verleden tijd is.
Mvg Felix

Re: Lekkage PRM keerkoppeling

BerichtGeplaatst: 06 Jul 2023, 14:17
door SimondeDanser
SimondeDanser schreef:De eerder gemonteerde fles met ontluchtslangetje heb ik nog laten zitten. Pas als ik weet dat het definitief werkt haal ik deze misschien weer weg.

Hallo Ruud,
Ik heb nu 135 draaiuren gemaakt sinds ik mijn laatste ingrepen heb gedaan. Ik heb een aantal malen de fles gecontroleerd, maar daar blijkt geen spetter olie in terecht te komen. Ik blijf het daarom nog steeds vreemd vinden dat Dintra me in het verleden een klepje voor het olielekprobleem heeft geadviseerd/verkocht. Ik denk erover om in het najaar de oorspronkelijke ontluchter maar weer terug te plaatsen.
Verder heb ik nu ook vastgesteld dat er zich rondom vrijwel alle bouten aan de bovenzijde plekken aftekenen waar de olie minimaal doorheen zweet. Het is zo weinig dat het niet eens nat wordt. Maar in de nog aanwezige krijtstrepen zie ik dat de plekken zich heel langzaam aftekenen. Ik vermoed dat er onder die bouten geen usit ringen zitten of dat ze er wel zitten maar dat ook daarvan het rubber wat verhardt is. In het najaar ga ik de ringen derhalve één voor één vervangen door nieuwe usit ringen. Tot zover weer de PRM ervaringen.
Mvg Felix