Aansluiting rot in aansluitbox op DAF 575

brandstof pomp filter tank ontluchten dynamo smeerolie druk meter

Aansluiting rot in aansluitbox op DAF 575

Berichtdoor Frenzel » 30 Nov 2022, 00:00

Goedenavond, vanmiddag wat los liggende kabels weg gewerkt en kabel die niet meer waren aangesloten verwijderd. Helaas bij het open maken van het aansluitkastje op de motor waar alle Dashboard kabels in uit komen, zijn de kabelschoentjes in zo’n slechte staat dat ze spontaan eraf vielen toen ik eraan kwam. Helaas geen foto van hoe de situatie was. Nu ben ik op zoek naar de juiste aansluiting. (Nieuw aansluitkastje is reeds besteld en ga alle kabels voorzien van nieuwe kabelschoenen)
Helaas blijkt onder andere de oliedruk niet meer te verschijnen op mijn klokje (slaat uit naar 5+ Bar) dus zal er ergens een kabel niet juist zitten.

Naast de peilstok zit een druksensor met 2 aansluitingen en bij de oliefilter zitten ook 2 sensoren met ieder een draad.
Boven op het blok, naast een van de inspuiters) zit ook een sensor. Kan iemand me misschien een beetje op weg helpen welke kabels bij welke sensoren horen.
Afbeelding

Afbeelding
Frenzel
 
Berichten: 28
Geregistreerd: 25 Sep 2022, 17:49
ligplaats: Roermond
info: Tukkervlet 11.80 GSOK

Re: Aansluiting rot in aansluitbox op DAF 575

Berichtdoor Wolf1 » 30 Nov 2022, 13:38

Hier kan niemand iets mee !
Als je niet instaat bent dit zelf uit te zoeken, zal je met gedetailleerde foto's moeten komen van elk elektrisch onderdeel, met de locatie, op de 575.
Of even wachten van de zomer komen we wel weer in Roermond of omgeving !
Gr. Wolf1
Afbeelding
Take Care
AaKant@hccnet.nl
Gebruikers-avatar
Wolf1
 
Berichten: 1838
Geregistreerd: 31 Dec 2011, 19:24
ligplaats:
info:

Re: Aansluiting rot in aansluitbox op DAF 575

Berichtdoor Frenzel » 30 Nov 2022, 15:21

Wolf1 schreef:Hier kan niemand iets mee !
Als je niet instaat bent dit zelf uit te zoeken, zal je met gedetailleerde foto's moeten komen van elk elektrisch onderdeel, met de locatie, op de 575.
Of even wachten van de zomer komen we wel weer in Roermond of omgeving !
Gr. Wolf1

Je bedoelt; jij kan hier niets mee! :lol:
Frenzel
 
Berichten: 28
Geregistreerd: 25 Sep 2022, 17:49
ligplaats: Roermond
info: Tukkervlet 11.80 GSOK

Re: Aansluiting rot in aansluitbox op DAF 575

Berichtdoor Mopolcamper » 30 Nov 2022, 15:32

Dat zou dan de 1e keer zijn!
Mopolcamper
 
Berichten: 576
Geregistreerd: 20 Jan 2012, 11:39
ligplaats:
info:

Re: Aansluiting rot in aansluitbox op DAF 575

Berichtdoor heuvels » 30 Nov 2022, 15:47

Ik zou uithuilen en opnieuw beginnen. Ouwe zooi er uit, in kaart brengen en netjes opnieuw installeren. Gelukkig is de winter nog lang.
Gebruikers-avatar
heuvels
 
Berichten: 1085
Geregistreerd: 15 Feb 2020, 17:20
Woonplaats: Maassluis
ligplaats: SW Vlietland
info: Vechtkruiser 7,20 meter
STAATSIE

Re: Aansluiting rot in aansluitbox op DAF 575

Berichtdoor Beemer » 30 Nov 2022, 17:12

Wat Wolf zegt: maak duidelijke (positie en van de aangesloten draden) foto's van elk elektrisch onderdeel (dus o.a. sensoren, achterkant van je meters en signaalgevers, dynamo, startmotor en wat je mogelijk nog meer tegenkomt) (1 of 2 stuurstanden?).
Aan de hand van deze foto's ga je naar de tweede stap: een overzicht/schema met de draad-kleuren/-diktes per sensor, meetinstrument, signaalgever en je aansluitbox. Een eerste overzicht kun je in Excel maken en/of als een schema op een A4-tje uittekenen.
Ook met weinig of geen ervaring moet het dan lukken om de boel weer correct aan te sluiten.

Bij bovenstaande wel hopen dat de kabels halverwege niet ‘aan elkaar zijn geknoopt’ en mogelijk van kleur/diameter zijn veranderd. Als dat wel het (ernstig) geval is dan het advies van Heuvels "ouwe zooi" eruit te slopen en opnieuw (laten) aanleggen.
Beemer
 
Berichten: 420
Geregistreerd: 02 Jan 2012, 22:07
ligplaats:
info:

Re: Aansluiting rot in aansluitbox op DAF 575

Berichtdoor Wolf1 » 30 Nov 2022, 17:26

Frenzel schreef:Je bedoelt; jij kan hier niets mee! :lol:

Nee dat bedoel ik niet !
Een foto van een aansluitblokje met gekleurde draadjes kan niemand wat mee ! ! !
Gr. Wolf1
Afbeelding
Take Care
AaKant@hccnet.nl
Gebruikers-avatar
Wolf1
 
Berichten: 1838
Geregistreerd: 31 Dec 2011, 19:24
ligplaats:
info:

Re: Aansluiting rot in aansluitbox op DAF 575

Berichtdoor quichot » 01 Dec 2022, 12:05

Frenzel schreef:Je bedoelt; jij kan hier niets mee! :lol:

Wat Wolf bedoelt is dat hier best deskundigheid zit, maar dat niemand van ons helderziend is.
Wie vaart zit niet aan de grond.

Met schippersgroet, Guido
Gebruikers-avatar
quichot
 
Berichten: 3040
Geregistreerd: 25 Jan 2012, 10:41
Woonplaats: Amsterdam
ligplaats: wsv Swaenenburght Halfweg
info: motorbokschip Jonge Willem
H.Haring Wilnis 1910
20,56 x 4,10
verpl 40 ton
DAF dd575 1964
reg. varend erfgoed 2639

Re: Aansluiting rot in aansluitbox op DAF 575

Berichtdoor kajoe » 01 Dec 2022, 13:31

ik slut mij aan bij het opzoeken ,ik weet niet of het de officiële Daf aansluitingen zijn van af de motor anders is bij de Daf vragen zij kunnen je misschien helpen ,,maar ja je weet niet wat er later bij op gezet is en of men kleuren veranderd heeft ,,dus ja van af de motor instrumenten beginnen met kleur een voor een en zo verder dan vanaf het dashboard beginnen en zo naar het kastje werken ,succes volg de raad van wolf op kom je ver mee .
ik had zelf een 615 m originele daf scheeps motor de inbouwers de werf sluite het aan en an af de motor een kabelboom naar het dashboard daar weer een kastje en naar de instrumenten ,later bij de df645m hetzefde ,heb me er niet mee bemoeid hoe het in elkaar stak .
kajoe
 
Berichten: 1368
Geregistreerd: 25 Apr 2015, 10:28
Woonplaats: terherne
ligplaats: terherne
info:

Re: Aansluiting rot in aansluitbox op DAF 575

Berichtdoor Kwokko » 01 Dec 2022, 14:14

Frenzel schreef:.........., zijn de kabelschoentjes in zo’n slechte staat dat ze spontaan eraf vielen toen ik eraan kwam.
Op basis van de foto ,denk ik dat je er even te ferm aan hebt getrokken , en toen tot de conclusie kwam en dacht , " o shit nou heb ik er geen foto van hoe het zat" .
Het was dus wel heel dom, om niet eerst een foto te gaan , alvorens de kabels eruit te gaan halen
Kan iemand me misschien een beetje op weg helpen welke kabels bij welke sensoren horen.

Op basis van 2 foto's met een spaghetti aan draden ,denk ik niemand.
Is Rasti Rostelli geen optie , die zou ook weer beginnen ,las ik in de krant. :lol: :lol:
Kwokko
 

Volgende

Terug naar Voortstuwingstechniek Diesel inboard

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 40 gasten