De uitlaatgas temp van de motor die in mijn schip staat is 540 graden bij 1800 rpm onder belasting bij continue gebruik en bij gebruik van een droge uitlaat.
Droge uitlaat, maar wel met een watergekoeld spruitstuk neem ik aan en een meting na dat spruitstuk?
Dat is wel van belang. Waar heb je de fabrikantopgaaf van je uitlaatgassen temperatuur en waar is die gemeten?
9 van de 10 motortjes zijn mitsubishi of kubota, als je daar een temperatuur vind in hun manuals komt daar wat anders uit als wat jij aan boord gaat meten waarschijnlijk. Dat is een fabrikant die een standaard blokje levert en die heeft er geen weet van of dat blokje in een minigraver komt met ongekoeld spruitstuk of in een bootje met gekoeld spruitstuk.
Als je blind die temperaturen over neemt gaat het ook niet goed.
Pak als voorbeeld de eerder geposte foto van het gloeiende spruitstuk, aan de kleur te zien zal daar de uitlaatgassentemperaruur ergens tussen de 600 en 900 graden liggen en er is best kans dat dat binnen de specs can de motorenfabrikant ligt. Maar als je deze kleurtjes ziet na je watergekoelde spruitstuk en je meet daarna pas dan gaat het niet goed
Before you diagnose yourself with depression or low self-esteem, first make sure you are not, in fact, surrounded by assholes.