SimondeDanser schreef:Kwestie van maar één plunjertje erin schroeven.
In al dit soort vetpompen kan je meerdere plunjers schroeven al naar gelang je aantal smeerpunten.
Ik zou trouwens voor 2 plunjers kiezen, één voor je buitengland en één voor je binnengland. Die hebben als het goed gemaakt is ieder hun eigen smeerpunt.
Mvg Felix
Nee, ik heb een ietswat afwijkende schroefas installatie erin zitten. Eigenlijk een combi van water en vet, gescheiden uiteraard
bas schreef:Maar wat je wil kan toch met elke elektrische vetpomp? Het is de schakeling ervoor die uiteindelijk doet wat je wil. Automatisch met een tijdrelais o.i.d. of gewoon met een aan/uit schakelaar.
Een stuk voordeliger is overigens met een vetleiding/slang je smeerpunt verleggen naar een plek waar je er een stuk beter bij kan.
Dan moet ik hem naar buiten de motorruimte halen.
Toegang tot de machinekamer is via de salon, de tafel kan je kantelen en zo kom je bij de trap naar beneden.
In vorige boten was het idd 1 luikje en je kon zo bij de vetpers, maar nu is dat gewoon teveel gedoe om "even" snel te doen.
Dus daarom een electrische.
Wolf1 schreef:Mag je dan toch nog even over nadenken !
Mijn beschreven pomp geeft (toeren afhankelijk) alleen wat er werkelijk nodig is en kan niet vergeten worden.
Gr. Wolf1
Lijkt mij ook de mooiste oplossing, echter niet toe te passen in mijn installatie.
Ik twijfel nu tussen een volledig electrische, met een timer op x tijd, en dan schakelen met het contact mee.
Of een veerbelaste, met een electrische afsluiter ertussen.
Dan is die druk er ook af zodra de afsluiter dicht zit en we langere tijd stil liggen.