Je bedoelt de Walterscheid aftakassen en kruiskoppelingen die bij trekkers worden gebruikt.
Zoals deze:
https://www.amacoo.nl/aftakas-groothoek-1691812Wat het aantal graden betreft lijkt het mij op het eerste gezicht geen probleem,
(naar wat ik zag bij een trekker)
maar die worden opgegeven in de specificaties van de kruiskoppeling.
De kruiskoppeling komt tussen de keerkoppeling en het stuwdruklager.
De motor hoeft dan niet in lijn te staan met de schroefas.
Deze koppelingen in de landbouw gaan tot 1050 omwentelingen.
Dat geldt dus ook voor het max aantal omwentelingen van de schroef.
Check dus het toerental van de motor en de reductie van de keerkoppeling.
Ik heb deze constructie niet gezien in een boot,
maar het zou kunnen werken.
Er zijn wel aanpassingen nodig, die het duurder maken.
De waarde van je boot wordt wel beïnvloed.
Alle oplossingen voor een aandrijflijn zijn duur door het hoge vermogen van de motor.
Aquadrive is een merk van Walterscheid, en is bedoeld voor de watersport.
De schroefas komt in het Aquadrive stuwdruklager en eindigt daar in de klemnaaf.
Tussen stuwdruklager en de keerkoppeling komt de aquadrive moduline.
De keerkoppeling zit aan de motor met daartussen een demperplaat aan het vliegwiel.
Zie:
https://www.walterscheid-service.de/aqu ... downloads/Alternatieve goede oplossing:
Als de 450 pk motor, op een aantal graden na, (die je hierboven noemt)
in lijn staat met de schroefas kun je, een Centa rubberen koppeling gebruiken.
B.v. de Centaflex ACV:
https://centapowertransmissions.com/nl/ ... lex-acv-2/B.v.
https://shop.exalto.com/nl-nl/assortime ... v200/94950En ook de Centaflex AGM.
Dit zijn zo maar wat losse voorbeelden.
Raadpleeg een vakman voor gedegen advies.