eagle schreef:Ik ken deze motor niet, vandaar de vragen..
Zit er in het aanzuigtraject (van zeefkorf tot aan waar de tandwielen zijn) een syphon? dwz Gaat het aanzuigkanaal op zn weg naar de pomp ergens hoger dan de pompkamer? Zodat er altijd olie in de pomp achterblijft?
Gr, Eagle
Hi Eagle,
Zie svp onderstaande foto. Rechtsboven op deze foto zie je de krukas, links een paar centimeter lager zie de grondplaat met de twee olie-tandwielen, dan naar beneden zie je de aanzuigbuis met filter. Verder links, tussen de 2e en de 3e krukastap zie je de oliepeilstok. Voor de duidelijkheid: het eigenlijke pomphuis is hier dus niet meer op de grondplaat gemonteerd en is ook de aanzuigbuis niet vast geschroefd aan de grondplaat van de pomp.
Met de duimstok er naast (tussen krukas en de 2 olietandwielen) wilde ik laten zien hoever de eigenlijke oliepomp boven het oliepeil zit!
Dus niets geen syphon of iets dergelijks.
[/quote]
@simondedanser: links voor onder tegen het ondercarter zie je het overdrukventiel geschroefd. Naast dit ventiel is er dan ook nog een 2e ventiel dat dient als veiligheid als de motoroliekoeler of oliefilter verstopt raken. Ja Hanomag dacht bij de mariniserring van deze blokken aan alles

