vuuren1 schreef: Iedereen die zich normaal en netjes gedraagt is hier welkom.
Ik waag me op glad ijs, en zwaar off topic, maar ik zou dat graag aangepast willen zien naar:
iedereen is hier welkom. Met criteria als 'normaal' en 'netjes' kan ik niks. Die zijn volslagen subjectief, namelijk gezien vanuit het perspectief van één enkel individu. Begrijp me goed, ik zeg niet dat forumleden hier elkaar de tent uit moeten kunnnen vechten, maar van het risicoloze
jij bent ok, ik ben ok gruw ik.
'Normaal' sluit per definitie 'afwijkend' uit. Postings van afwijkende (lees: kritische) strekking worden kennelijk niet op prijs gesteld. Ze 'mogen' desnoods nog wel worden gepost, maar de plaatser ervan is niet 'welkom'. Nou, bij deze genoteerd.
Stel jezelf eerst 's de vraag: wat is normaal? In de pas met andermans gedrag of mening? Met
jouw gedrag of mening? En o ja, kan iemand mij het nut van netjes uitleggen? Veilig overzichtelijk? Een wollig warm bad? Zonder al te ongemakkelijke aanmerkingen? Omdat het zo hoort? Enig idee hoe vaak mensen elkaar 'netjes', zonder één onvertogen woord dus, het leven volstrekt onmogelijk maken?
Moeten we hier beslist niet willen. Maar ja, dat is slechts mijn mening.
Guido
Wie vaart zit niet aan de grond.
Met schippersgroet, Guido