95 % van de schepen heeft dit en er zijn nooit problemen. Kom dit dagelijks tegen
Om nou van dwaas te spreken
Ga eens rondkijken a.u.b.
Basher schreef:Nik heet water en niks korte bochen. Doorstromig in de koeler is hoog genoeg.
95 % van de schepen heeft dit en er zijn nooit problemen. Kom dit dagelijks tegen![]()
Om nou van dwaas te spreken![]()
esmeralda schreef:Mogge,
Deze knurft heeft koper 35 en 42 gebruikt en met zilver tin de verbindingen gesoldeerd.
Hoe staat u daar tegenover ouwe vos![]()
Gr.
De Stoere schreef:Wolf. Heel mooi alles met rvs en dan rechte slangen,zo hoort het in mijn ogen.
In onze boot zit helaas geen rvs ,wel is het zo gemaakt dat er alleen rechte slangen inzitten,waarvan sommige verlopen.
Gr René ( De Stoere).
De Stoere schreef:Wolf .Het slijt wel degelijk aan de binnenkant,bij circulatie leidingen in cv installaties slijten ze op de langen duur zelfs door in de bochten.Wat die verlopende slangen betreft,heb je in mijn ogen helemaal gelijk,als ik het zelf gemaakt had zou ik de diameter ook gelijk gehouden hebben.Het water in een koelsysteem circuleert natuurlijk lang niet zo hard als in een cv circulatie leiding,dus valt hier de slijtage misschien wel mee,maar slijten doet het zeker,alles slijt waar water doorheen stroomt het één misschien wat harder als het ander.Gr René ( De Stoere).
De Stoere schreef:Pleziervaarder.Om een 180graden bocht te krijgen hoef je maar twee bochten van 90 graden aan elkaar te lassen.
Wolf1 schreef:Basher schreef:Nik heet water en niks korte bochen. Doorstromig in de koeler is hoog genoeg.
95 % van de schepen heeft dit en er zijn nooit problemen. Kom dit dagelijks tegen![]()
Om nou van dwaas te spreken![]()
Ik ben nooit te oud om te leren, zet er eens een foto van je machine kamer bij !
Graag ook van de k.k. en smeerolie koeler en het watergekoelde spruitstuk en water injectie stuk. ben benieuwd
Dat ik nu net op die 5% kom waar het toch anders is. geloof ook niet dat Si. er blij mee is, en dat is dan toch wel weer raar, want die beheert meer als 5%esmeralda schreef:Mogge,
Deze knurft heeft koper 35 en 42 gebruikt en met zilver tin de verbindingen gesoldeerd.
Hoe staat u daar tegenover ouwe vos![]()
Gr.
Niks mis mee, past alleen niet helemaal in mijn machine kamer, maar dat is smaak !
Ben namelijk geneigd alles van RVS te maken, kan ik mee overweg, en ben ik op ingesteld.
Gr. Wolf1
De Stoere schreef:Pleziervaarder.Een lasbocht heeft een vaste straal,dan kan je hem wel doorzagen maar dat verandert niets aan de straal,en als de straal wel verandert is de lasbocht vernaggelt.Gr René ( De Stoere).
Terug naar Techniek algemeen stalen schepen
Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers