Even omhoog met het topic voor eventuele kopers/vraagstellers etc.
Uiteraard is met adverteren niks mis en ieder zelfbewuste persoon is vrij om welk merk te kopen die hij/zij wil. Echter als adverteerders gaan adverteren door te zeggen dat het techniek van een A merk is onder de kap van een C merk gaat bij mij het bloed lichtelijk koken.
Nu is op dit forum geschreven door personen dat Nimarine gelijk is aan Suzuki en dat Suzuki de motoren in het assortiment heeft.[*](niet dit forum) Dat is niet waar, er is een importeur in Nederland die zowel Suzuki als Nimarine importeert maar dat maakt de motoren uiteraard niet hetzelfde. Suzuki heeft wel de Nimarine rubberboten als goedkoper alternatief als Suzumar op de officiële site, echter de Nimarine motoren niet. Als je de NF 9.9 van Nimarine vergelijkt met de DF 9.9 van Suzuki zie je ook duidelijk dat de modellen totaal niet op elkaar lijken.
Overigens adverteert Nimarine/Nimag zelf niet als zijnde Suzuki of welk ander A merk ook, dit doen enkele dealers. Nu kom ik een advertentie tegen van Nimarine, die dus gelijk zou zijn aan Suzuki en volgens enkelen hier valt onder Suzuki Marine[*], plotseling tegen als Yamaha product.
Tekst op Marktplaats;
YAMAHA techniek onder een NIMARINE KAP bespaar 40 % 2 jr. ga
http://www.marktplaats.nl/a/watersport- ... ousPage=lrIn de advertentie zelf wordt de Nimarine als veel goedkoper alternatief neergezet, wat uiteraard klopt maar wat niet klopt is dat ze doelbewust de indruk wekken dat het een 'Yamaha' product is. Overigens is deze adverteerder ook dealer van Suzuki waardoor de link naar Nimag snel is gemaakt.
Overigens toont de NF 9.9 Nimarine wel enige optische overeenkomsten met de F9.9 van Yamaha, maar je hoeft geen expert te zijn om te zien dat het vooral een slechte kopieerwerk is.
Ik kick deze topic omhoog om eventuele kopers in het nieuwe seizoen te waarschuwen dat het geen Yamaha/Suzuki/Mercury etc etc techniek is maar gewoon goedkoop imitatiemateriaal. Geloof de mooie verkooppraatjes niet, het is pure oplichting.