afsluiter motorkoeling

opknappen, schilderen, isoleren, beglazing, raamrubbers pees

afsluiter motorkoeling

Berichtdoor Jorisss » 04 Mrt 2014, 12:07

Heb afgelopen winter het waterschepje van de inlaat voor koeling van de motor vervangen. Vroeg me nu af, nu ik de afsluiter weer op de schroefdraad van het waterschepje moet draaien, of ik daar nog iets van teflon o.i.d. moet gebruiken, of dat dat gewoon koud erop gedraaid wordt.
Jorisss

ligplaats:
info:

Re: afsluiter motorkoeling

Berichtdoor Klaver vier » 04 Mrt 2014, 13:59

Jorisss.Je moet wel tape hennep of een ander middel gebruiken ook al is de schroefdraad conisch.Je hebt tegenwoordig een heel mooi potje met een soort tape touwtje fabrikaat locktite,werkt perfect,wordt gebruikt door loodgieters en verwarmingsmonteurs.Nadeel van tape is dat je niet terug kan draaien,met de andere middellen wel een klein beetje.Gr René ( De Stoere).
Klaver vier

Berichtdoor vuuren1 » 04 Mrt 2014, 22:59

Is rechte schroefdraad dus vloeibare pakking of Sikaflex achtige kit is nodig om af te dichten.

De (ook dure) optie met Locktite is minder betrouwbaar bij amateurgebruik.
Groet, Hans van Vuuren
vuuren1

ligplaats:
info:

Berichtdoor Jorisss » 05 Mrt 2014, 12:10

Dus gewoon Sikafkex 291i op de schroefdraad? Dat heb ik nog wel liggen.
Jorisss

ligplaats:
info:

Berichtdoor Klaver vier » 05 Mrt 2014, 14:16

Jorisss.Sorry ik had het verkeerd begrepen,ik dacht aan een stalen standpijp,maar als ik het nu goed begrijp is het zo'n messing pijp met vaste schelp,dan heeft vuuren volkomen gelijk die is niet conisch.Je kan hem overigens heel goed met locktite verpakken maar dan moet je de schroefdraad opruwen met een zaagblaadje.Gr René ( De Stoere).
Klaver vier

Berichtdoor Jorisss » 11 Mrt 2014, 15:24

Zet zelf altijd even de tanden van de waterpomptang er op om de schroefdraad te kartellen. Maar met een vijl of ijzerzaagblad kan het inderdaad ook.
Maar Loctite 55 kan dus ook? Dat is zeker waterdicht?
Jorisss

ligplaats:
info:

Terug naar Techniek algemeen stalen schepen